י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אצבעותיהם של הילדים נקטעו

פרסום ראשון: תביעת ענק בפרשת המאווררים המסוכנים

מספר משפחות חרדיות, שאצבעות ילדיהם נקטעו כתוצאה משימוש במאוורר ששווק לאחרונה על ידי שתי חברות, הגישו תביעה ייצוגית על סך מיליוני שקלים נגד המשווקות | עורכי הדין מבקשים מבית המשפט המחוזי בירושלים, להכיר בכך שהחברות מכרו מוצר שאינו עומד בתקן הישראלי הרשמי, מה שגרם לפציעות חמורות אצל הילדים

פרסום ראשון: תביעת ענק בפרשת המאווררים המסוכנים
אברך סוחב מאוורר. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (ראשון) תביעה ייצוגית על סך 17 מיליון שקלים, נגד החברות המשווקות את המאווררים שמפניהם הזהיר מכון התקנים, זאת לאחר שאצבעותיהם של מספר ילדים נקטעו בעת השימוש במאורר. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"מלבד נזקי הגוף החמורים שנגרמו למספר חברי הקבוצה או ילדיהם", נכתב בתביעה, "נגרמו לתובעים נזקים ממוניים הנובעים מרכישת המאוורר, וכן נזקים בלתי ממוניים בדמות אובדן זמן, חוסר נוחות, ועוגמת נפש – הנובעים מרכישת מאוורר לא תיקני ואי שימוש בו לאחר הפרסום על הסכנות הטמונות בשימוש בו והודעת הממונה האוסרת על השימוש בו, וכן נזקים מסוג פגיעה באוטונומיה".

עורכי הדין מתן פריידין ושמעון גיגי ממשרד עוה"ד אלי נדלר - פריידין, שהגישו את התביעה, מבקשים מבית המשפט להכיר בכך שהחברות המשווקות לא עמדו בהוראת חוק המכר, שכן התובעים, כמו גם יתר חברי הקבוצה, לא קיבלו את המכשיר שהובטח להם. "המכשירים אינם מתאימים למה שסוכם בין הצדדים ואין להם את התכונות הדרושות לשימוש הרגיל במכשיר, ולו בשל העובדה כי מדובר במכשיר מסוכן ולא בטיחותי לשימוש", נכתב.

"החברות", נכתב, "במקום לפעול באופן ראוי ומתחייב מהיותן יבואניות ומשווקות, החל עליהן מכח חוק התקנים האוסר על ייצור, מכירה וייבוא, של מוצר שאינו עומד בתקן הישראלי הרשמי, התחמקו מהאחריות החלה עליהם עפ"י דין ופעלו לשיווק ומכירת המאווררים חרף היותם בלתי תקנים ובניגוד להוראות הדין". בנוסף, טוענים עורכי הדין, "כי המשיבה מכרה מוצרים מסוכנים ופגומים והיא מאשימה את אלה שעתידים להיפצע מהם!".

עורך הדין שמעון גיגי.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי עורכי הדין מבקשים מבית המשפט לקבוע פיצוי כספי למגישי התביעה, בגין מלוא סכום הנזק שנגרם לכל אחת ואחד מחברי הקבוצה המיוצגת – הן נזקים ממוניים והן נזקים בלתי ממוניים, "או לחלופין בכל סכום כספי אשר ייראה לבית המשפט הנכבד ראוי ומוצדק בנסיבות העניין".

כזכור, במהלך התקופה האחרונה דווח על מספר רב של מקרים, בהם נקטעו אצבעותיהם של ילדים ברחבי הארץ. רק לפני כשבוע וחצי, נפצע ילד כבן שנתיים בביתר עילית ואצבעו נקטעה כתוצאה משימוש במאוורר. במהלך חג הסכוכות נמסר על שלושה ילדים שאושפזו במקביל בבית החולים שיבא בתל השומר, כולם מסיבה זהה - קטיעת אצבע בעקבות השימוש במאוורר המדובר.

במכון התקנים, כזכור, מיהרו להוציא הודעה ובה נאמר כי אכן מדובר במאווררים מסוכנים שאינם עומדים בדרישות הבטיחות: "המאווררים שגרמו לקטיעת אצבעות נלקחו מיד לבדיקה במכון התקנים. מהתחקיר עולה כי רשת המגן שנמצאה עליהם - אינה עומדת בדרישות ומסוכנת. מכון התקנים העביר את הממצאים לממונה על התקינה במשרד הכלכלה".

גם במשרד הכלכלה והתעשייה אישרו כי מדובר במוצרים העלולים לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות. "לאחרונה דיווח מינהל התקינה על מספר מקרים בהם ילדים הכניסו אצבעות לתוך רשת מגן המאוורר ונפגעו בעוצמה מהלהבים המסתובבים. חלק מהמקרים אף הובילו עד כדי קטיעת אצבעות", נמסר.

מאווררים קטיעת אצבע תביעה ייצוגית מכון התקנים הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד