י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ירידה דרסטית

פרופ' ערן סגל: "קצב הירידה עכשיו – מהיר יותר מאשר אחרי הסגר הראשון"

פרופ' סגל ממכון ויצמן למדע טוען כי "באופן שהפתיע את כולם, ברמה הארצית, קצב הירידה בסגר השני מהיר יותר מבסגר הראשון" | עם זאת, ישנם הבדלים בין המגזרים

פרופ' ערן סגל: "קצב הירידה עכשיו – מהיר יותר מאשר אחרי הסגר הראשון"
פרופ' ערן סגל צילום: צילומסך ערוץ 12

העליה היתה מטאורית, אך גם הירידה מתרחשת במהירות בלתי צפויה: פרופ' ערן סגל, מהסגל הבכיר של מכון וייצמן ומי שניתוחיו זוכים להערכה ונתפסים כמהימנים לאורך כל התקופה, מצביע על הירידה הנוכחית במספר החולים ואומר כי "באופן שהפתיע את כולם, ברמה הארצית, קצב הירידה בסגר השני מהיר יותר מבסגר הראשון".

לדבריו, גם המועד שבו החלה הירידה הצליח להפתיע. "הירידה החלה גם מוקדם יותר. 10 ימים אחרי הסגר השני כבר ראו ירידה במאומתים, לעומת 20 יום שלקח למאומתים לרדת אחרי הסגר הראשון".

עם זאת, הוא רואה הבדל מהותי בין המגזרים השונים, הערבי, החרדי, והציבור הכללי. במגזר הכללי: ערב הסגר הראשון, מעל 80% מהמאומתים היו מהמגזר הכללי. העליה המשיכה אחרי הסגר ורק אחרי 17 יום החלה הירידה. לעומת זאת, בסגר השני הירידה החלה 10 ימים אחרי הסגר, וקצב הירידה דומה ואולי אף מהיר יותר מזה שאחרי הסגר הראשון.

במגזר החרדי, הנתונים שונים: ערב הסגר הראשון, לא היו כמעט מאומתים. העליה במאומתים החלה רק אחרי הסגר, והירידה החלה 20 יום אחרי הסגר. בסגר השני, היו כבר הרבה מאומתים, העליה המשיכה אחרי הסגר, והירידה החלה 19 יום אחרי הסגר, בקצב מהיר יותר מהסגר הראשון.

במגזר הערבי, נראה שאין קשר לסגר על כלל האוכלוסיה ושם המחלה מתנהלת בהתאם לכללים משלה: ערב הסגר הראשון, לא היו כמעט מאומתים, וגם אח״כ מספר המאומתים היה קטן לכל אורך הגל הראשון. ערב הסגר השני, היו הרבה מאומתים במגזר הערבי אבל הירידה החלה שם עוד לפני הסגר הכללי שהוטל במדינה.

מסקנות? קשה להסיק מעבר לקביעה שהנגיף מצליח להפתיע לא רק בקצב שבו הוא מתפשט, אלא גם בקצב שבו הוא מחליט 'להתקפל', אם כי ברור שהוא לא נעלם מהזירה וכי בכל רגע הוא עשוי לגרום להתלקחות מחדש.

קורונה סגר פרופ' ערן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד