י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משבר הקורונה

דרעי יזם: הוספת אלפי מיטות אשפוז בבתי החולים

בעקבות משבר הקורונה ולקראת החורף הקרב: השר דרעי פועל לתוספת מיטות אשפוז לבתי החולים. שר הפנים אריה דרעי קידם את הנושא בשלב נוסף והמועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, אישרה את הצו שיביא לתוספת של כ-3,600 מיטות אשפוז

דרעי יזם: הוספת אלפי מיטות אשפוז בבתי החולים
מיטות אשפוז בבי"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

לקראת החורף ועל מנת לתת מענה לעליה הצפויה בהיקפי התחלואה, נדרש משרד הבריאות להקים מחלקות אשפוז נוספות לטיפול בחולי קורונה. על מנת לאפשר את הקמת המחלקות באופן מיידי, פנה מנכ"ל משרד הבריאות בבקשה כי שר הפנים אריה דרעי יעשה שימוש בסמכותו לפי סעיף 266ה ויאשר צו אשר יאפשר לזרז את הבניה הנדרשת בבתי החולים ויעניק פטור מהיתר להקמת מבנים ומתקנים במוסדות רפואיים להתמודדות עם נגיף הקורונה. לפי הערכות המצב והתחזיות השונות, מערכת הבריאות נדרשת לתוספת של כ-3,600 מיטות אשפוז נוספות, זאת במטרה להגיע ליעד של 10,000 מיטות אשפוז בבתי החולים במדינה עד לתחילת החורף (ממשלתיים ושאינם ממשלתיים).

תוקף הצו הינו 24 חודשים. מדובר בצו שניתן על-פי חוק במקרים חריגים בלבד וככלל אין מקום לעשות בו שימוש כ"גשר תכנוני". יחד עם זאת, לאחר שמשרד הבריאות הציג למועצה הארצית נתונים המבססים את הצורך החיוני במתן הצו ולאחר שזו שמעה את החברים ואת המוזמנים, השתכנעה המועצה בצורך שבהתקנת הצו. עוד יובהר כי המדובר בפטור מהיתר בניה בלבד כאשר הבינוי צריך שיהיה תואם תכנית מאושרת, עובדה שיש בה כדי להקל על מתן הצו בנסיבות החריגות כאמור.

המועצה הארצית המליצה לשר הפנים אריה דרעי על הקמת המבנים תלווה על ידי אדריכל אשר יידרש לתת חוות דעת לכך שהבינוי תואם את התכנית החלה על השטח, בבתי החולים שיבא, בלינסון וולפסון ושמיר, תנאי להקמת מבנה או הצבת מיתקן בתחום תוואי המטרו, הינו מתן אישור מנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, לאחר שנתקבלה חוות דעתה של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) בתוך 14 ימים מקבלת הפנייה, כי לא יהיה בהקמת המבנה או בהצבת המיתקן כדי לפגוע בהקמתה, תחזוקתה או תפעולה של תשתית המטרו.

מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית אמר כי "כחלק מהמאמץ הלאומי בהתמודדות עם נגיף הקורונה, הוביל שר הפנים אריה דרעי, אשר מבין היטב את גודל השעה, את המהלך למתן הפטור. אנו מקווים שלא נצטרך להגיע לשלב שבו ייעשה שימוש בכל המיטות החדשות, אך לאור המצב, מערכת הבריאות חייבת להיערך לכל תרחיש".

קורונה מיטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד