י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מסרבים להשלים

אחרי טקס החתימה: דעאש מאיים על בחריין

על רקע הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, דובר דאעש מאיים בהקלטה שפרסם: "ניתן לכם מה שעוד לא הרגשתם, מדינת האיסלאם עוד עומדת"

אחרי טקס החתימה: דעאש מאיים על בחריין
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

דובר דעאש, אבו חמזה אל-קורשיי, פרסם הקלטה חדשה שבה הוא נשמע תוקף את איחוד האמירויות ובחריין על ההסכם עם ישראל. "אנו שואלים אתכם איפה ההיגיון שלכם? חכמי ההלכה אמרו שיהרגו את היהודים בג'יהאד וכעת היהודים הולכים ברחובותיכם".

עוד אמר אל-קוריישי כי הג'יהאד ממשיך ויפתיע את כל מי שסבור שהוא נגמר ומנהיגו נפל (חיסול מנהיג דאעש באוקטובר 2019). "ניתן לכם מה שעוד לא הרגשתם, מדינת האיסלאם עומדת", כך אל-קורשיי.

הדברים לא עשו רושם על בחריין, ואתמול אמר שר החוץ שלה בטקס החתימה על ההסכמים בין ישראל ובחריין, כי הוא מקווה כי ההסכמים הללו יובילו ליחסים נורמליים וידידותיים בין שתי המדינות. עוד הוסיף שר החוץ עבד א-לטיף א-זיאני, כי על הקשרים בין שתי המדינות להיות חיוניים ומועילים ופעול לטובת כל הצדדים, וכי הוא מקווה לפיתוח יחסי ידידות גם בין העמים.

עוד הדגיש שר החוץ את הצורך במציאת פתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני, בציינו כי המלך תומך בפתרון של שתי מדינות על בסיס היוזמה הערבית. שר החוץ הבחרייני אף ברך את ממשלת ישראל על החלטתה לפנות לדרך של שלום ואת ממשל טראמפ על שיזם את ההסכם. כך דווח בחשבון הטלגרם של 'כאן חדשות'.

בתוך כך ברוח התקופה, התקיימה בבירת ח'רטום בסודאן אתמול מסיבת עיתונאים של נציגי ארגונים אזרחיים התומכים בנרמול היחסים עם ישראל. מי שאחראי על קיום האירוע הוא ארגון אזרחי בשם "היוזמה העממית לנרמול היחסים עם ישראל". בוועידה השתתפו אישי ציבור התומכים בנרמול היחסים עם ישראל כמו גם אישים מאגודת הידידות הסודאנית – ישראלית.

המשתתפים הדגישו כי אין משמעות כינון יחסים עם ישראל וויתור על הזכויות של הפלסטינים. המשתתפים טענו כי יש כבר תכנית עבודה שאפתנית בכל התחומים בהקשר של נרמול היחסים עם ישראל. מזכ"ל היוזמה העממית לנרמול היחס עם ישראל, נג'ם א-דין אדם עבדאללה טען כי משאל עם אקראי שאנשיו ערכו העלה ש-83 אחוז מהעם הסודאני בעד נרמול היחסים עם ישראל. סגן יו"ר אגודת הידידות הסודאנית הישראלית, ואעד אל-בדווי טען מצדו שיש היערכות לשיתוף פעולה תרבותי בין סודאן לישראל בימים הקרובים. כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

גורם במשרד החוץ הסודאני אומר ל'כאן חדשות' כי יש ציפייה בח'רטום שארצות הברית תכריז בטווח זמן הקרוב על הסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור. לדבריו, מסר לא רשמי ברוח זו הועבר משגריר סודאן בוושינגטון. במקביל הוא הוסיף כי יש אינדיקציות על הבנות להתניע את צעדי נרמול היחסים עם ישראל אחרי שתהיה הכרזה אמריקנית.

דאעש בחריין איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד