ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מצבו קריטי

הדרדרות חמורה במצבו של הבכיר הפלסטיני שאושפז בישראל

בית החולים הדסה עין כרם מעדכן על הדרדרות משמעותית במצבו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת שפונה אמש למחלקת טיפול נמרץ בביה"ח | "מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות"

הדרדרות חמורה במצבו של הבכיר הפלסטיני שאושפז בישראל
סאיב עריקאת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, שפונה אתמול (ראשון) מביתו ביריחו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הורדם והונשם במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לאחר שמצבו הדרדר. "מר עריקאת עבר לילה שקט אך הבוקר חלה התדרדרות במצבו, המוגדר כעת כקריטי ובשל מצוקה נשימתית הוא הונשם והורדם", נמסר מבית החולים.

מזכ"ל אש"ף, סאיב עריקאת, שחלה לאחרונה בנגיף הקורונה, הועבר אתמול על ידי אמבולנס של מד"א מביתו שבעיר יריחו לבית החולים הדסה עין בכרם בירושלים, זאת לאחר שמצבו הדרדר בימים האחרונים. עריקאת, חבר מזה שנים ארוכות בחבר בצוות המשא ומתן של הרשות הפלסטינית מול ישראל וידוע כמי שמתראיין רבות בנושאים הפלסטיניים לתקשורת הישראלית.

בבית בחולים ציינו כי "מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה"

"הדסה עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה. הדסה תמשיך לעדכן את משפחתו כמקובל באשר למצבו ותעדכן את הרשות הפלסטינאית בהיותו בכיר שם", נמסר מבית החולים.

עריקאת, שפונה כאמור לבית החולים בישראל, מוגדר בקבוצת סיכון מאחר שלפני שלוש שנים עבר השתלת כליה בצרפת. מקורות פלסטיניים אמרו ל'כאן חדשות', כי אושרה בקשת הרשות הפלסטינית להעביר את עריקאת לטיפול בישראל. על פי המקורות, עריקאת מתקשה בנשימה, ולמרות שמצבו הדרדר הוא נמצא בהכרה.

בתנועת 'אם תרצו'  הגיבו  להחלטה לאשר לעריקאת להיכנס לישראל לטיפול רפואי. "מדובר בבושה וחרפה בה מדינת ישראל מעניקה שירותי vip לתומך טרור מושחת, מוביל BDS, שונא ישראל מובהק", מסר בתנועה והוסיפו: "ביום בו מציינים את רצח השר רחבעם זאבי ז"ל מדינת ישראל מחבקת את מי שתמך בגלוי בחוליה שרצחה אותו"

"אזרחי ישראל הנאנקים ממשבר כלכלי וחברתי חמור, לא צריכים לממן את הטיפולים הרפואיים של מי שפעל כל חייו לחיסולם", הוסיפו בתנועת 'אם תרצו', "אם רוצים לעשות לו מחווה הומנטרית, הרי שלפחות יקזזו זאת מכספי הרשות הפלסטינית ולא על חשבונם של אזרחי ישראל. מדובר בתומך טרור, גנב ומושחת. אין שום סיבה שמדינת ישראל תממן את עוכריה".

סאיב עריקאת הדסה עין כרם קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד