י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות 'בחדרי'

פנייה דחופה למח"ש: לפתוח בחקירה נגד השוטר שהטיח מפגין

הסרטון המרתיח שפורסם אמש כאן ב'בחדרי חרדים' ממשיך לעורר סערה | מנכ"ל ארגון בצלמו פנה הבוקר לראש מח"ש בדרישה לפתוח בחקירת האירוע בו נראה שוטר מטיח בעוצמה מפגין אל הקרקע ללא כל סיבה הנראית לעין

פנייה דחופה למח"ש: לפתוח בחקירה נגד השוטר שהטיח מפגין
מח"ש\\השוטר בעימות צילום: פלאש 90\\צילום מסך

התיעוד שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', בו נראה שוטר משליך בעוצמה מפגין אל הקרקע במהלך מחאה בבני ברק, ממשיך לעורר סערה. בסרטון, תועד אחד השוטרים רץ לעבר מפגין, ומשליך אותו בעוצמה אל הכביש ללא סיבה מוצדקת הנראית לעין.

הבוקר, בעקבות התיעוד, פנה מנכ"ל ארגון 'בצלמו' שי גליק, באמצעות עורכי הדין מיכאל ליטווק ואריה קמחי לראש המחלקה לחקירות שוטרים קרן בר מנחם, בדרישה לפתוח בחקירה נגד השוטר. "אמש פורסם באתר 'בחדרי חרדים' תיעוד מטריד מהעיר בני ברק, בו נראה שוטר משליך בעצמה על הרצפה מפגין", נכתב בפנייה, "בסרטון, נראה כי המפגין עומד ללא שגורם להפרעה כלשהיא, ואילו השוטר אחוז אמוק מטיח אותו בחוזקה לעבר הרצפה".

"בתיעוד ניתן להבחין שהשוטר אינו מבצע שום פעולה שמקדמת מעצר/עיכוב אלה מטיח אותו לרצפה ללא שום סיבה הגיונית הנראית לעין. דהיינו, גם אם המפגין היה חשוד בביצוע עבירה כלשהיא הרי שאין במעשיו אן בפעולותיו של השוטר שום סיבה הנראית לעין המצדיקה הטחה בברוטאליות לרצפה, כל זה לעיני עשרות אנשים", כותבים עורכי הדין.

התיעוד אמש, הגיע לאחר יממה סוערת בעיר בני ברק. תושבי העיר זועמים על הסגר ההדוק שהוטל על העיר, וטוענים כי מדובר בסגר סלקטיבי שלא בוצע בערים אחרות שהיו תחת מגבלות. במהלך היום נצפו שוטרים עולים לאוטובוסים ורכבי תחבורה ציבורית, ומורידים נוסעים שלא עשו את דרכם למטרה חיונית, מה שהעלה עוד יותר את זעם התושבים. במקביל, פקקי ענק נוצרו בכל שעות היממה כתוצאה מהמחסומים בכניסות וביציאות מהעיר.

במכתב הדחוף שנשלח למח"ש, ושוגר גם לשר לביטחון אמיר אוחנה, נכתב כי "אין צורך להרחיב אודות הפגיעה החמורה באדם זה שעבר תקיפה ברוטאלית, חמורה ומבזה ע"י שוטר במשטרת ישראל. ואין צורך להרחיב על הפגיעה החמורה של אמון הציבור במשטרת ישראל".

"נדגיש", כותבים עורכי הדין, "לא מדובר באדם שסיכן חיי אדם ותגובת השוטר חייבת להיות מידתית. על כן, נבקש לפתוח בחקירה כנגד השוטר התוקף ולעדכן את על התפתחות החקירה.

עורכי הדין מוסיפים: "בשולי הדברים נציין שלאחרונה ישנם תמונות דומות של זריקת דליים, דחיפת וזריקת אנשים על הרצפה ועוד. מדובר במצבור עדויות מטריד ביותר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוב אני עדים לתיעוד חלקי במיוחד של פעולת אכיפה שבוצעה כחוק ללא מה שקדם לה והוביל אליה. במהלך טיפול המשטרה בהתקהלות אסורה בבית כנסת בניגוד לצו בריאות העם, חלק מהמתקהלים, ביניהם המצולם, השליכו לעבר השוטרים חלקי תריסים וכוסות שתייה, חסמו את הכביש ולא איפשרו לשוטרים מעבר. השוטר עשה שימוש בסמכות הנתונה לו ע"פ חוק לפנותו מהכביש זאת בעת שאותו אזרח לא שעה להוראה לפנות את ציר התנועה, המשיך לסכן את עצמו ואת יתר משתמשי הדרך".

עוד אומרים במשטרה, כי "בימים אלו בהם מגיפת הקורונה משתוללת והעיר בני ברק הוכרזה כאזור מוגבל, על מנת להציל חיים , טבעי הדבר שכלל הציבור ישמר שמירה יתרה מהנגיף ולא יתעמת עם שוטרים".

בצלמו מחש אלימות שוטרים חרדי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד