י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתיחות בדרום

מחשש לירי מעזה: צה"ל פרס מחסומים בגבול הרצועה

מידע מודיעני שהגיע לידי צה"ל העלה כי בכוונת ארגוני הטרור לפגוע בחיילים הנמצאים על הגבול ברצועת עזה | בעקבות כך, משעות הבוקר נפרסו מחסומים בצירים הסמוכים והכוננות במקום עלתה

מחשש לירי מעזה: צה"ל פרס מחסומים בגבול הרצועה
תרגיל בגבול הרצועה צילום: דובר צה"ל

צה"ל פרס הבוקר (שני) מחסומים בכמה צירים סמוך לגבול רצועת עזה, במטרה למנוע חשיפת חיילים לצד הפלסטיני. זאת, בעקבות מידע מודיעיני שבכוונת ארגוני טרור לבצע פיגוע, כגון צליפה או ירי נ.ט נגד הכוחות בגבול. בנוסף, החקלאים הונחו שלא להגיע לבוקר סמוך לגדר הגבול.

כזכור, למרות התקופה הביטחונית הרגועה בגבול הדרומי, בסביבות השעה 21:00 בערב ליל שבת, נשמעה אזעקת צבע אדום ביישוב נתיב העשרה במעוצה האזורית חוף אשקלון. התושבים ביישובים הסמוכים דיווחו על פיצוץ, אך בחסדי שמים לא נמסר על נזק או נפגעים.

מאוחר יותר אישר הצבא כי אכן נורתה רקטה מכיוון רצועת עזה. "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. בהמשך הלילה נמצאה הרקטה סמוך לאחד הפרדסים של היישוב.

בימים האחרונים נשמעו איומים מצד ארגונים פלסטינים ברצועה לשגר רקטות לעבר ישאל בעקבות המשך מאסרו של ח'אלד אל-בטש, חבר הלשכה המדינית של ארגון הג'יהאד האסלאמי, אך נכון לעכשיו טרם ברור מי עומד מאחורי הירי.

למרות הירי, בצה"ל נכון לעכשיו לא הגיבו וטרם תקפו ברצועת עזה כפי שנהוג אחרי ירי רקטות לעבר ישראל. על פי דיווח של הכתב הצבאי אור הלר מפי גורם ביטחוני, שר הביטחון והרמטכ"ל שוחחו אמש לאחר הירי והחליטו שהוא לא יעבור לסדר היום, והתגובה עליו תתקיים בתצורה ובתזמון שנכון לישראל.

מצה"ל נמסר, כי בשעה זו מתנהלת פעילות הנדסית של כוחות צבא בשטח ישראל בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. אין הנחיות מיוחדות לעורף ולא נשקף איום ליישובים. נחסמו צירים חקלאיים סמוכים לגדר.

צה"ל גבול עזה כוננות מודיעיני מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד