י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת סיום תפקידו

גמזו תוקף את פתיחת מערכת החינוך

ברקע הפתיחה ללא אישור ממשלתי של מוסדות חינוך רבים במגזר החרדי מצהיר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו כי "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים" וכי לדעתו פתיחת המוסדות עלולה להוביל למקרי מוות רח"ל

גמזו תוקף את פתיחת מערכת החינוך
פרופ' רוני גמזו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הפרויקטור נגד פתיחת מערכת החינוך: היום ואתמול נפתחו מוסדות חינוך רבים במגזר החרדי, חלקם ללא הסכמה מטעם הממשלה, מתוך הבנה שזהירות ועטיית מסכות מסוגלת להגן על התלמידים ודחיית פתיחת מערכת החינוך בעת הזו מזיקה יותר מאשר מועילה, אך מי שלא מרוצה מהצעדים הללו הוא כמובן פרויקטור הקורונה הפרופ' רוני גמזו שכעת מאשים את הילדים בהתפשטות ולכן, כך הוא קובע, אין לפתוח את מערכת החינוך.

"המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך", הסביר גמזו. "הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז". גם אם לא נערך מחקר שמבסס את הערכתו זו, קובע גמזו כי הילדים הם האשמים בהתפרצות התחלואה ומוסיף כי "אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

גמזו הביע לא אחת לאחרונה את דעתו כי יש לשמור על מערכת החינוך סגורה, ובמקביל התנגד להטלת סגר הדוק על כל הארץ, אלא טען כי ניתן להקל ולהורות על תקנות והגבלות מחמירות, גם ללא סגר מלא.

יצוין כי לפי הצהרותיו מתכוון גמזו לעזוב את תפקידו כממונה על המאבק בקורונה בסוף אוקטובר, כשזהות מחליפו עדיין לא הוכרזה, אם כי בבורסת השמות ישנם כמה מועמדים. גמזו התבלט בהתבטאויות שצרמו לאוזן החרדית, וגם אם התנצל והסביר כי דבריו יצאו מהקשרם, הצטברות הביטויים הביאו את הנציגות החרדית בכנסת ובממשלה לדרוש את החלפתו ולהביע שמחה על כך שהוא עומד לסיים את תפקידו.

 

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד