י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האלימות המשטרתית

אשר תקף בוועדה: "הפגנת כוח - בגלל לחצים תקשורתיים"

בדיון מיוחד שיזם על האלימות המשטרתית בצל באכיפת הקורונה, דרש יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר: "לשחרר את כל מצלמות הגוף של השוטרים" | אשר טען במהלך הדיון כי הוא חשש שמא הפעלת הכוח מצד המשטרה, נובעת במקרים מסוימים בעקבות לחצים תקשורתיים

אשר תקף בוועדה: "הפגנת כוח - בגלל לחצים תקשורתיים"
יעקב אשר בועדת החוקה צילום: באדיבות המצלם

בדיון מיוחד שקיימה ועדת החוקה בראשות חה"כ יעקב אשר, בעניין האלימות המשטרתית, וריבוי הטענות לשימוש בכוח בלתי מצד השוטרים, סביר נדרשה המשטרה לתת דין וחשבון על סדרי האכיפה, נוכח מקרי האלימות הקשים שהתפרסמו לאחרונה.

"קורים מקרים שלא צריכים לקרות ולא צריך לעבור עליהם בשקט", אמר אשר בפתח הדיון, "מטרת הישיבה היא לא הוצאת קיטור, אלא לתקן דברים, לרדת לשורשם. לצערנו, מה שקורה בשטח הוא לא מה שאמור לקרות לפי ההוראות ובעקבות הישיבה קודמת שקיימנו לפני שלושה חודשים הייתה ירידה תלולה במפלס התלונות, וניתנו הנחיות עוד באותו יום מפיקוד המשטרה כלפי השוטרים בשטח וזו חשיבות הדיון".

אשר טען במהלך הדיון כי הוא חשש שמא הפעלת הכוח מצד המשטרה, נובעת  במקרים מסוימים בעקבות לחצים תקשורתיים. "חשיבות הדיון היא איך יחלחלו ההנחיות מטה ושלא ייווצר חלילה מצב שבו המשטרה בגלל סיבות תקשורתיות או לחצים כאלה ואחרים, רוצה לעשות מפגני כוח, פעם בציבור כזה ופעם בציבור אחר. את זה לא ניתן שיקרה", אמר אשר.

עוד הוסיף יו"ר הועדה: "בעניין כחלק מהחקיקה בחוק הקורונה הגדול נתנו דגש גדול להתנהלות המשטרה ותיקנו כך שאין מצב ששוטר יתפוס מישהו שהמסכה לא מונחת היטב על פניו ייתן ישר דוח וזה נכלל בתקנות. יש הרבה טעויות של שיקול דעת והתנהגויות תמוהות של שוטרים, בלגן זה טוב לכותרות בעיתונים אבל רק אכיפה ממוקדת נחושה ורגישה תביא תוצאות".

במסקנת הדיון דרש חה"כ אשר מהמשטרה לשחרר את מצלמות הגוף של השוטרים ולשקף את התחקירים לציבור. "כמו כן אני מבקש לקבל בכתב את מדרג האכיפה במשטרה על הפרת תקנות הקורונה", הוסיף.

 

 

אלימות משטרתית ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד