י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צלילה דרסטית

לא נבדקים או לא נדבקים? תעלומת המספרים הנמוכים

ביום ראשון נרשמו 40 בדיקות חיוביות בכל הערים האדומות. האם התחלואה ירדה או שמא התושבים נמנעים מלהיבדק? • חשש במשרד הבריאות מ'תחלואה כבושה'

לא נבדקים או לא נדבקים? תעלומת המספרים הנמוכים
בדיקת קורונה בערב הצום צילום: פלאש 90

ביום ראשון, כך פורסם הבוקר, התגלו ברחבי הארץ רק 892 מאומתים חדשים. כותרות העיתונים דיווחו על הממצא המעולה, ותושבי ישראל ששים לקראת הסרת כל המגבלות אך פשפוש בנתונים מעלה תמיהה שקשה להסביר: מתוך כל המאומתים 852 היו מחוץ לערים האדומות. כלומר, 40 נדבקים בלבד נמצאו באזורים שעד לפני ימים לא ארוכים היו בהם שיעורי אימות דו ספרתיים. האם נוצרה בערים הללו 'חסינות עדר'?

מדובר במגמה כללית של צלילה בשיעור הנדבקים, בשיעור הבדיקות וכמובן בשיעור החיוביים ביחס לבדיקות. ככל הנראה היה זה הסגר הכולל שהוטל על המדינה החל מראש השנה, שנתן את אותותיו והוריד בצורה דרסטית את המספרים הגבוהים, אך הירידה החדשה במיוחד בערים האדומות מעלה שאלות בקרב המומחים שמתקשים להסביר את משמעותה.

יש הטוענים כי מדובר בנתונים שנאספו במהלך יום ראשון, של בדיקות שנערכו בשבת, וחלק גדול מהאזורים האדומים הינם ערים חרדיות בהן לא נערכות בדיקות בשבת. לכן כדאי יהיה להמתין למחר, יום שלישי, ולעקוב אחר נתוני יום ראשון שיתפרסמו עם שחר.

יש המעלים השערות כי בערים האדומות ישנן אזרחים שמעדיפים שלא להיבדק מחשש להכניס את סביבתם הקרובה לבידוד ולהותיר את ניקוד העיר שלהם כ'אדומה'. החשש הוא כי אם כן מדובר בתופעה של 'תחלואה כבושה' שמסוגלת להתפשט במהירות מבלי שהרשויות יידעו על קיומה וללא שיהיו למומחים דרכים לעצור אותה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד