י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פריים מרגש

פייזר פרסמה תיעוד: החיסונים על פס הייצור

החברה שהודיעה כי החיסון יהיה מוכן "בעוד קצת יותר מחודש" לא מבזבזת זמן וכבר פרסמה תמונה בה נראים החיסונים כשהם כבר על המסוע, מוכנים לשלב הבא - שלב השיווק

פייזר פרסמה תיעוד: החיסונים על פס הייצור
חיסון לקורונה צילום: פייזר

תמונה טובה יותר מאלפי מילים: לאחר שהצהירה כי החיסון יהיה מוכן ב"עוד קצת יותר מחודש", ולאחר שנשמעות טענות לפיהן ההצהרה נועדה רק ליצור לחץ על הממשל האמריקאי, פרסמה היום (שני) חב' פייזר' את התמונה שבה נראים החיסונים כשהם כבר על המסוע, בשלבי הייצור, מוכנים להתקדם לשלב הבא שהוא שלב השיווק - אם אכן החיסון יאושר.

היום פורסמה בעיתונות העולמית, וכך גם ב'ישראל היום', תמונה ובה תיעוד ראשון של שרשרת הייצור של החברה בבלגיה. לטענתם של גורמים בחברה, הניסויים הקליניים שעורכת החברה בחודשים האחרונים הוגדרו כהצלחה והם מוגדרים כבטוחים מבחינה בריאותית.

אך בעוד ההצהרה נתקלת בספקנות ויש הטוענים כי נועדה ליצרו לחץ על הממשל בארה"ב, שמצדו ינסה לעכב את החיסון עד לאחר הבחירות, נערכים בחברה  לייצר כ-100 מיליון מנות חיסון עד לסוף השנה האזרחית, ועוד 1.3 מיליארד בשנת 2021, כשלפי התוכנית – כל אדם יקבל שתי מנות חיסון.

כזכור, החברה מפתחת לא פחות מארבעה חיסונים שונים נגד הווירוס יחד עם ענקית התרופות הגרמנית ביונטק. אחד החיסונים מצוי בשלב הבדיקה ההמונית של 30,000 בני אדם.

למעשה, פייזר היא החברה המערבית עם היתרון הגדול ביותר בתחום ועם הניסיון הרב ביותר בהגשת בקשות ל-FDA בתחום החיסונים, אך במקביל אליה הוגשו גם בקשות מצד חברות נוספות המתקדמות לשלב האחרון, ובהן גם חברת 'מודרנה' שאף היא נמצאת בשלב האחרון והמכריע. 

קורונה פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד