ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תופעה מטרידה בערים החרדיות

בתוך הגנים - שוטרים עם נשקים ארוכים: "הילדים בטראומה"

ילדי הגן בתלמוד תורה 'החדש' בשכונת רמות בירושלים, לא ציפו לראות שוטרים עם נשקים ארוכי קנה ביום הראשון ללימודיהם | גורם חינוכי: "עלול לגרום לטראומה קשה עבור הילדים" | מלמד בתלמוד תורה: "הילדים עוד לא נרגעו מאתמול, והיום השוטרים הופיעו שוב"

בתוך הגנים - שוטרים עם נשקים ארוכים: "הילדים בטראומה"
השוטרים בכניסה לכיתת 'המכינה' צילום: באדיבות המצלם

בתלמודי התורה בערים החרדיות מדווחים בימים האחרונים על תופעה מדאיגה, בה מגיעים שוטרים כשהם חמושים בנשקים ארוכים, נכנסים לגנים ולכיתות הגילאים הקטנים שפועלים בהתאם להנחיות, מה שגורם לבהלה גדולה בקרב הילדים. "זה מטריד מאוד ועלול לגרום לטראומה קשה עבור הילדים", אומר גורם חינוכי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

כך, בתלמוד תורה 'החדש' בשכונת רמות ב' בירושלים, בראשותו של הרב חיים אורלוביץ', הגיעו הבוקר (שני) זוג שוטרים כשהם נושאים עליהם רובים ארוכי קנה, בפעם השנייה ביומיים האחרונים. הכול פה פועל לפי ההנחיות, רק הגילאים הקטנים לומדים כפי שמתיר החוק", אוחר אחד המלמדים בתלמוד תורה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "למרות שהתלמוד תורה לא פעיל, פרט לגילאים שהותרו בתקנות, המלמדים מגיעים למוסד בכדי ללמד מרחוק". "אתמול, הוא מספר, "הגיעו כוחות משטרה, שראו שרק גני הילידים ו'המכינה' פעילים, בהתאם להנחיות. היום הם הגיעו שוב עם נשקים ארוכים".

"זה מזעזע", הוא מוסיף, "הילדים עוד לא נרגעו מהטראומה של אתמול, והיום השוטרים הופיעו שוב, למרות שהם נוכחו לראות שהכול פועל לפי התקנות אמרו לשוטרים: 'כבר הייתם פה אתמול, מדוע להגיע שוב', אך אלו טענו שהם מקבלים פניות להגיע לתלמוד תורה. אנחנו חוששים שזה ישפיע על הנפש הרכה של הילדים שלא מורגלים בכאלו מראות".

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי מדובר בשוטרים המצוידים בנשק ארוך כחלק מהמשימות הביטחוניות בהם הם נדרשים לתת מענה מבצעי יעיל במידת הצורך. על פי נוהלי המשטרה והחוק חל איסור להשאיר כלי נשק ברכב ולכן השוטרים נושאים את הנשק איתם.

"לאחר סיום הקורונה", אומרים במשטרה, "נשמח להגיע אל בית הספר ולערוך בו יום קהילה משטרה שבו הילדים יוכלו להתרשם מקרוב וללא חשש מאמצעי השיטור שבידי המשטרה."

 

 

 

 

 

משטרה גני ילדים תלמוד תורה טראומה רובים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד