ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מה הבעיה?

הוא נמצא אצלך בידיים: הכלי החזק ביותר לחינוך ילדים

לפעמים אנו מגיעות למצב של ייאוש של חוסר תקווה ונראה שהמצב אבוד, אך ישנו כלי אחד הנמצא בידינו, כלי שהקב"ה מחכה שנשתמש בו ולאח"מ הכל יסתדר, אנו רק צריכות לזכור להשתמש בו

הוא נמצא אצלך בידיים: הכלי החזק ביותר לחינוך ילדים
שתיל בתוך ידיים צילום: pixabay

"זו בעיה שאני בטוחה שאי אפשר לטפל בה"

כך היא התחילה את השיחה, בעצם היא התקשרה כדי לקבוע פגישת ייעוץ. בדר"כ אני לא נבהלת משיחות טלפון כאלה ואחרות, אך משהו בקול שלה היה נשמע כל כך מיואש כ"כ חסר תקווה וגם כל כך בטוח, שממש סיקרן אותי לדעת מה הבעיה ובמה מדובר.

ישנן לא מעט בעיות וקשיים עם ילדים לצערנו, מהילדים הקטנים ועד הגדולים, ישנן קשיים שלוקחים זמן עד לפתרון, ישנן בעיות שנפתרות בקלות יותר וישנן בעיות וקשיים שאנחנו חושבים שזה קשור לילדים שלנו אך משמח אותי לראות אימהות שהן מגלות שבהרבה מהמקרים זה לא קשור לילדים שלהן וזה קשור אליהן ואז נראה להן שהפתרון הוא קל יותר ואכן זה כך, זו ממש הקלה להבין שאם הבעיה תלויה בי אז גם הפתרון תלוי בי (לא באשמתי) ויותר קל לשנות את עצמי מאשר לשנות מישהו אחר..

אבל שרה (שם בדוי) כבר הודיעה מראש שאצלה הכל אחרת, שונה מכל מה שאני מכירה.

"תראי אני אומרת לך שאין פה שום קשר אלי, אני ביחסים מצוינים אתה, גם בעלי, הלכנו להרבה מאד מטפלים, כולל מטפלים רגשיים, עשינו את כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לפתור את הבעיה הזו אבל שום דבר לא עזר. אני פשוט מיואשת אולי תצליחי לעזור לי!"

ודווקא משרה אותה אישה (מדהימה דווקא) מיואשת כל כך, למדתי שיעור מדהים.

הרבה פעמים נראה לנו שכל הדלתות סגורות, שאין שום תקווה, שאין פתרון, שאין ממי לקבל עזרה, נראה שאולי הבעיה היא כל כך קשה וחמורה שאנחנו שוכחים את הדבר החשוב ביותר והוא תפילה.

שרה עשתה ממש את הכל!! בפגישה הבנתי אותה  ולמה שהיא התכוונה שהיא מרגישה שאין שום תקווה ושאין פתרון. אבל דבר אחד היא שכחה.

להתפלל על הקושי הגדול שלה. וכאשר נשארים עם הבעיה  בלי לערב את ד' ולבקש ממנו, מרגישים בעצם לבד, וזו הרגשה קשה של - אין תקווה.

בחומש בראשית (ב', ה') כתוב " וכל שיח השדה טרם יהיה...כי לא המטיר... ואדם אין...."

אמנם ביום השלישי נבראו העצים, הפרחים וכו' אך טרם צמחו ויצאו עד ליום השישי שבו נברא האדם, שהבין שיש צורך בגשם כדי להצמיח את התבואה, התפלל ואז ירדו גשמים וצמחה התבואה.

בעצם, מה הייתה ה"בעיה" להוריד גשם או להצמיח את התבואה ללא הגשם? אלה שהקב"ה חיכה לתפילה של אדם הראשון שיתפלל על הגשמים ואז ירד הגשם.

כדי שהאדם יבין ויהיה לו ברור שהוא יכול לקבל כל כך הרבה שפע וטוב, אם הוא יבקש ויתפלל על מה שהוא רוצה וצריך וזהו דרך העולם לקבל שפע.

הקב"ה רוצה להשפיע עלינו כל כך הרבה שפע והוא רק מחכה שנבקש אותו ונתפלל.

הרבה פעמים נראה לנו שיש בעיות קשות מידי ומרוב לחץ, פחד ותסכול, אנו מחפשים פתרון מיוחד או שיטה ייחודית שתעזור לפתור את הבעיה, ושוכחים את הדבר החשוב והיעיל ביותר שזוהי תפילה.

ישנם אנשים שחושבים שבכדי להתפלל צריכה להיות בעיה קשה ומיוחדת ושוכחים שאפשר להתפלל אפילו על זה - על דברים קטנים ממש.

ישנן שחושבות שתפילה ודמעות של אמא זה רק מול הנרות בערב שבת או דווקא באחת או בשלושת התפילות במשך היום.

אבל תפילה אמתית מעומק הלב היא דווקא תפילה ספונטנית וטבעית כשאת מרגישה שיש לך קושי ואת לא יודעת מה לעשות ואז את פונה  לד' ומבקשת ממנו שיעזור לך.

כשקשה לך, כשאת לא יודעת איך להגיב, כשהוא מתחצף ובא לך להסטיר, כשהוא "מצפצף" ולא מקשיב. תתפללי ותבקשי עזרה מד' וגם כשאת אפילו רק חושבת בתענוג על הילדים שלך- תתפללי ותבקשי בשבילם.

לכאורה תפילה היא דבר שהוא בשגרה ומוכר ולא חידוש מיוחד (כמו כלים חינוכיים למשל...) ולכן יש נטייה לאנשים קצת לזלזל או אפילו שזה מתוך תחושת הרגל.

אבל חשוב מאד שתזכרי שהתפילה שלך והדמעות שלך- "הגשם" הוא שיגרום לילדים שלך לגדול, לפרוח, לצמוח ולהיות.

הקב"ה מחכה לתפילות שלך וזה כלי שנמצא כבר בידיים שלך.

יהי רצון שיתקבלו כל התפילות שלך!! כי תפילה לא שבה ריקם.

מאת: יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית מנחת הורים- מומחית למשמעת וסמכות, שיטת אימהות מודעת.

חינוך ילדים תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד