ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אהלן וסהלן"

נתניהו קיבל את המשלחת שנחתה מהאמירויות: "יום היסטורי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח היום מפגש פסגה טרילטרלי היסטורי עם משלחת מאיחוד האמירויות ומשלחת אמריקנית, בנמל התעופה בן גוריון • "הסחר ההדדי וחילופי הסחורות והשירותים, הטכנולוגיה, והידע יועילו לאין שיעור, לא רק לשתי המדינות שלנו, אלא למזרח התיכון כולו"

נתניהו קיבל את המשלחת שנחתה מהאמירויות: "יום היסטורי"
נתניהו מקבל את המשלחת מהאמירויות צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש פסגה טרילטרלי היסטורי עם משלחת מאיחוד האמירויות ומשלחת אמריקנית, בנמל התעופה בן גוריון, יחד עם מזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר ויו"ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בוהלר.

בטקס נשאו נאומים ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר ויו"ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בוהלר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הצוות שלי כתב לי מספר שורות, הן התחילו במילים: "היום, אנו חוזים, פשוטו כמשמעו, בהיסטוריה בהתהוותה". ואני אמרתי: חד משמעית לא! היום אנחנו עושים את ההיסטוריה! אנחנו עושים היסטוריה בדרך שתעמוד לדורות.

ראש הממשלה והשרים. צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מאיחוד האמירויות הערביות בישראל. זוהי גם הפעם הראשונה מאז החתימה בבית הלבן על הסכם השלום ההיסטורי, שהממשלות של ישראל ואיחוד האמירויות יחתמו על הסכמים קונקרטיים ופרקטיים לשיתוף פעולה. אנחנו חותמים על ארבעה הסכמים שיחוללו שינוי ממשי עבור עמינו.

הראשון, הסכם שיספק הגנה על השקעות, שמטרתו ליצור סביבה כלכלית לטובת כל בני עמינו, כל היזמים שלנו, ויש יזמים מוכשרים רבים מאוד. זה כמובן יהיה גם לטובת השלום.

השני, הסכם שיתוף פעולה במדע וטכנולוגיה שמטרתו להבטיח ששתי מדינותינו יוכלו לאמץ את התקווה ואת הזדמנויות העתיד. הטכנולוגיה שמשתנה ללא הרף ונושאת בחובה יתרונות כמו בריאות, סביבה נקייה וסביבה בטוחה, כל הדברים האלה שעמינו זקוקים להם וראויים לקבל, יוכלו להתממש כתוצאה משיתוף הפעולה הזה.

השלישי, אנחנו מסייעים לתעופה האזרחית. אנחנו מחברים בין ישראל ואיחוד האמירויות באמצעות מספר רב של טיסות ישירות. ישראלים יוכלו להגיע ליעדים רבים נוספים מעבר לכך במזרח, באסיה.

והרביעי, אנחנו פוטרים את האזרחים שלנו מהצורך בקבלת אשרות, דבר שיעניק זריקת עידוד עצומה לעסקים, לתיירות ולקשרים בין האנשים.

ההתלהבות בקרב עמינו מהסכם השלום הזה היא אדירה. היא אמיתית, רחבה ועמוקה והיא משקפת את הפוטנציאל שבא לידי מימוש היום.

הייתי אתמול על אונייה שהגיעה מאבו-דאבי עם סחורות, מכונות כביסה. זה יפחית את מחירי הסחורות ויוקר המחיה בישראל. הסחר ההדדי וחילופי הסחורות והשירותים, הטכנולוגיה, והידע יועילו לאין שיעור, לא רק לשתי המדינות שלנו, אלא למזרח התיכון כולו.

ביקור משלחת כה רמת דרג מאיחוד האמירויות וההסכמים שאנו עומדים לחתום עליהם יראו, לעמים שלנו, לאזור ולעולם כולו, את היתרונות הגלומים בקשרים ידידותיים, שלווים ונורמליים. אני מאמין שיותר ויותר ממשלות ברחבי המזרח התיכון מבינות, כפי שאנו מבינים היום, את הרווחים הגלומים בעבודה משותפת כידידים.

בסופו של דבר, יהודים וערבים הם צאצאיו של אותו אב קדום, אברהם. על שמו יוזמת השלום ההיסטורית הזאת. ברוחו, אנו חותרים לטפח מזרח תיכון של דו-קיום ושיתוף פעולה, של הבנה הדדית וכבוד הדדי.

השר אלטאייר, אנא מסור למנהיג הדגול, יורש העצר מוחמד בן-זאיד, את הערכתי העמוקה והערצתי הרבה על מנהיגותו פורצת הדרך. אנו עובדים יחד כדי לשנות את פני המזרח התיכון לטובה.

השר מנוצ'ין, אנא מסור לנשיא טראמפ את הערכתנו העמוקה ביותר על כל מה שהוא והצוות המוכשר כאן עשו, יחד עם ג'ארד קושנר. לא היינו כאן היום אלמלא תמיכתה של ארה"ב.

אני מקבל בברכה את כל אורחינו מאיחוד האמירויות הערביות ומארה"ב. אנו נזכור את היום הזה כיום מרהיב של שלום.

אני מבקש לברך את מכובדנו, שרי ממשלת איחוד האמירויות וחברי המשלחת החשובה מארה"ב - ברוכים הבאים לישראל - Welcome to Israel.

זהו יום חגיגי והיסטורי, יום שבו אנחנו יוצקים תוכן ממשי בהסכם השלום עליו חתמנו בחודש שעבר בוושינגטון. השלום הזה לא נשאר על הנייר - אנחנו מקדמים אותו בתנופה כדי שפירותיו יבשילו כמה שיותר מהר, וחלק מהפירות כבר גלויים לעין. היום נחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בכמה תחומים - לוויזות בתעופה, בהשקעות.

הדבר הזה יביא להרחבה משמעותית של קשרי העסקים של תנועת התיירות, של המגעים בין שתי המדינות. בתעופה אנחנו נחתום על הסכם לטיסות סדירות וישירות בין ישראל והאמירויות, עשרות טיסות בשבוע. אזרחי האמירויות יגיעו אלינו, ואזרחינו יבקרו באמירויות. פתיחת השמים גם תאפשר טיסות זולות יותר וקצרות יותר ליעדים אחרים בעולם. שלישית, ההשקעות - אנחנו ניצור סביבה כלכלית שתניב ערך למשקיעים, וגם זה ייעשה מתוך ידידות וכבוד הדדי, וגם התלהבות עצומה.

אני אומר לאורחינו, שרי איחוד האמירויות,

לכם זהו ביקור ראשון בישראל ובגלל מגבלות הקורונה אנחנו לא יכולים להראות את ארצנו היפה. עם זאת, אני מצפה לעוד הרבה ביקורים נוספים, כך שנוכל להכיר אחד את השני ואת המדינות שלנו גם פה וגם באיחוד האמירויות. לכן אני מזמין אתכם לביקור נוסף ברגע שמשבר הקורונה הזה יעלם מהעולם, ובשיתוף פעולה, זה יקרה מהר יותר.

בסוף השבוע הזה אנחנו קוראים את פרשת השבוע, פרשת נוח, ובסוף הפרשה אברהם אבינו עולה על במת ההיסטוריה והוא מתחיל את המסע מאור כשדים לארץ ישראל. זה לקח לו קצת יותר זמן, ממה שלקח לאורחינו מהמזרח לעשות את אותה הדרך באוויר. אבל זה מזכיר לנו שכולנו בני אברהם, לכולנו עבר משותף, לכולנו עתיד משותף - ויחד אנחנו מבטיחים היום לנו, לילדינו ולדורות הבאים עתיד מזהיר של שלום.

אהלן וסהלן, ברוכים הבאים, תודה לכם".


במפגש הפסגה נחתמו ארבעה הסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות:

1. הסכם בנושא הגנה על השקעות: הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר קידום והגנה על השקעות.
חתמו: שר האוצר ישראל כ"ץ ושר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר.

2. מזכר הבנות בנושא מדע וטכנולוגיה: מזכר הבנות בין ממשלת ישראל לבין ממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שיתוף פעולה בתחומי קידום ופיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת.
חתמו: שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ושר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר.

3. הסכם בנושא התעופה: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שירותי אוויר בין שטחיהן ומעבר להם.
חתמו: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ושר הכלכלה של איחוד האמירויות עבדאללה בן טוק אלמארי.

4. הסכם בנושא פטור מאשרות: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר פטור הדדי מדרישות אשרה.
חתמו: שר הפנים אריה מכלוף דרעי והיועץ מיוחד לשר החוץ בנושא תרבות ודיפלומטיה ציבורית עומר ע'ובאש אלמארי.

ארבעת ההסכמים מניחים את התשתית הבסיסית לקיום שיתופי פעולה עסקיים וביקורים הדדיים בין המדינות. בעתיד צפויים הסכמים נוספים במטרה לממש את הפוטנציאל הרב הקיים, לא רק בין המדינות, אלא באיזור כולו.

המשלחת מאיחוד האמירויות הגיעה לישראל בהמשך לחתימת הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן בחודש שעבר, ולאחר ביקור שקדם להסכמים של משלחת ישראלית בראשות ר' המל"ל מאיר בן-שבת, יחד עם משלחת אמריקנית בראשות היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר באבו דאבי.

איחוד האמירויות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד