י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הוסרה הסכנה מהיישובים

הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול הרצועה

צה"ל חשף בימים האחרונים מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל בדרום רצועת עזה, כך הותר לפרסום | המנהרה נחשפה בעקבות המכשול התת קרקעי שנבנה בימים אלו בגבול הרצועה | בצה"ל מציינים כי לא נשקפה סכנה ליישובים

הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול הרצועה
חשיפת מנהרה בגבול רצועת עזה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי אותרה ונחשפה מנהרת טרור שחדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, באזור העיירה חאן יונס. בצה"ל מציינים כי תוואי המנהרה אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות של המכשול התת קרקעי בגבול רצועת עזה. המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.



חשיפת המנהרה צלחה בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול התת קרקעי, שנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, כוחות הנדסיים של צה"ל פעלו היום במרחב הגדר ואיתרו את מנהרת הטרור.

"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל והוסיף: "צה"ל נחוש להגן על ריבונות ישראל וביטחון אזרחיה וימשיך לפעול נגד הטרור מעל ומתחת לקרקע בכל גזרה בה יידרש לכך".

מוקדם יותר היום ביקר שר הביטחון יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי באוגדת עזה, זאת ברקע המתיחות הביטחונית בגזרה. אתמול כזכור, הציב צה"ל מחסומים סמוך לגבלול מחשש לירי מהרצועה.

במהלך הביקור, אישר גנץ את התוכניות האופרטיביות שהוצגו על ידי מפקד הפיקוד, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני. בהמשך סייר שר הביטחון בתוואי המכשול ונפגש עם מפקדי המילואים של אוגדת עזה.

בסיום הסיור נפגש שר הביטחון ביחד עם ראש מנהלת התיאום והקישור אלוף במילואים איאד סרחאן, עם ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ודן עימם בקידום פרויקטים משותפים באזור.

"במקביל למאמץ הקורונה", אמר גנץ, "אני נמצא פה בסיור בעוטף עזה עומד על הפעילות של צה"ל מקרוב: הן באיסוף המודיעיני, הן בהגנה המבצעית. אני יכול להבטיח לתושבי האזור שעושים את הכל בכדי להבטיח להם חיים שקטים ובטוחים, שנו בשקט, וחייל צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו בפעילות למען הגנתכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאיתור מנהרת הטרור ואמר: "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות בכל הגזרות למען ביטחון ישראל ונגד כל ניסיון פגיעה בריבונותנו או באזרחינו".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאיתור המנהרה ואמר כי "גם בימים שנראה שהדרום שקט- מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה"ל פועלים בנחישות מול איומי הטרור, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל אך לא חצתה את המכשול שהקמנו".

לדברי השר, "גילוי המנהרה הוא עדות ליכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של צה"ל- שימשיך לפעול מול האיומים ולפגוע ביכולות ארגוני הטרור בזמן ובמקום שאנחנו נחליט".

גנץ מספר: "היום בסיור שערכתי במכשול ובאוגדת עזה ביחד עם הרמטכ"ל, הדגשתי את חשיבותה של העליונות המודיעינית, הדריכות והמוכנות המבצעית מול כל איום – מעל לפני הקרקע, מתחתיה ובכל המרחבים, בכדי להעניק ביטחון לתושבי הדרום ולכל אזרחי ישראל".

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני הגיב לחשיפת המנהרה ואמר: "הקמת המכשול לאורך הגבול הוכיחה את עצמה והצדיקה את ההשקעה. לרגע לא השלינו את עצמנו שהצד השני יפסיק לנסות את טרור המנהרות, אך ידענו שאנחנו בטוחים בזכות המעטפת הבטחונית והמכשול שהוכח עכשיו הלכה למעשה".

לדבריו, "האירוע מחדד שבעוטף עזה אף פעם אין שקט אמיתי וארגוני הטרור ממשיכים עם הטרור. לצד פעולות הסיכול החשובות והמוצלחות נדרש שינוי באסטרטגיה ויצירת פתרון ארוך טווח לצד חיזוק יישובי העוטף. אנו מודים לכוחות צהל היקרים שלקחו חלק בפעילות סיכול המנהרה תוך סיכון אישי למען בטחון תושבי אשכול".

 

מנהרת טרור עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד