י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי איתור המנהרה

כיפת ברזל יירטה: רקטה נורתה לעוטף עזה

כשעה וחצי לאחר פרסום חשיפת מנהרת טרור שחדרה לעומק שטח ישראל, נשמעה הערב אזעקת צבע אדום ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. דובר צה"ל מאשר כי זוהה שיגור אחד שיורט בהצלחה

כיפת ברזל יירטה: רקטה נורתה לעוטף עזה
אנשי חמאס עם רקטה בעזה צילום: עבאד רחים קאנטיב, פלאש 90

מערכת כיפת ברזל יירטה הערב (שלישי) לפחות רקטה אחת שירו פלסטינים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. תושבים במועצה אזורית שער הנגב דיווחו על פיצוצים כתוצאה מהירי. דובר צה"ל אישר כי בוצע ירי לישראל. "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית", נמסר. ירי הרקטה מגיע ברקע הפרסום על מציאת המנהרה בעוטף עזה. גורמים ביטחוניים העריכו כי ייתכן וגורמים ברצועה ינסו להגיב.

מוקדם יותר הערב התיר צה"ל לפרסום כי אותרה ונחשפה מנהרת טרור שחדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, באזור העיירה חאן יונס. בצה"ל ציינו כי תוואי המנהרה אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות של המכשול התת קרקעי בגבול רצועת עזה. המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.

"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל והוסיף: "צה"ל נחוש להגן על ריבונות ישראל וביטחון אזרחיה וימשיך לפעול נגד הטרור מעל ומתחת לקרקע בכל גזרה בה יידרש לכך".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאיתור המנהרה ואמר כי "גם בימים שנראה שהדרום שקט- מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה"ל פועלים בנחישות מול איומי הטרור, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל אך לא חצתה את המכשול שהקמנו".

לדברי גנץ, "גילוי המנהרה הוא עדות ליכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של צה"ל- שימשיך לפעול מול האיומים ולפגוע ביכולות ארגוני הטרור בזמן ובמקום שאנחנו נחליט".

שיגור רקטה מנהרת טרור איתור מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד