כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מוותרים על המטוש

פיתוח ישראלי חדש: איתור קורונה בדקה

באמצעות סטטוסקופ יעודי מבקשת חברה ישראלית להאזין לרעשים הבוקעים מהריאות, המעידים על דלקת ריאות שהתפתחה מקורונה

פיתוח ישראלי חדש: איתור קורונה בדקה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במקום מטוש לאף, סטטוסקופ על החזה: חברה ישראלית בשם 'סנולה' טוענת כי הצליחה לפתח סטטוסקופ חדשני שיידע לזהות אם הנבדק סובל מדלקת ריאות, אם יש לו אסטמה או אם נדבק בקורונה - בתוך פחות מדקה.

"הסימפטומים המובהקים של חולי קורונה זה מה שקרוי בעגה מקצועית 'דלקת ריאות שקטה'. מתברר שזה לא דלקת ריאות שקטה, אלא זה דלקת ריאות שהגוף מייצר קולות שהאוזן האנושית לא שומעת, אבל המכשיר שלנו כן מסוגל לקלוט אותם", הסביר ד"ר דרון אדלר, מנכ"ל קבוצת סנולה.

החברה עורכת בימים אלו פיילוט במחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב בניסיון לקבל גושפנקה סופית ולאחר מכן למכור אותו הן בשוק הרפואי והן בשוק הפרטי במחיר של 1,000 דולרים ליחידה.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר כי "מדובר ביזמות ישראלית מדהימה. זו יכולה להיות פריצת הדרך. משרד הבריאות מחפש בדיקה מהירה, זולה, אישית ופשוטה ואני מקווה שהם יצליחו".

לבדיקה מהירה לקורונה נודעת חשיבות מכרעת במאבק בנגיף. השמים יוכלו להיפתח, אנשים יוכלו לטוס בקלות ואם הבדיקה תהיה זמינה וזולה הממשלה תוכל לפתוח את מערכת החינוך כאשר כל תלמיד, במקום להביא הצהרת בריאות חתומה, ייבדק בכניסה למוסד ויכנס רק אם ימצא שלילי.

עם זאת, למרות המאמצים הרבים, טרם פותחה בדיקה מהירה שתהיה גם אמינה ונוחה לשימוש. מכשירי הבדיקות המהירות, גם זו שהציג לאחרונה ראש הממשלה ושמנפיקה תוצאה תוך רבע שעה, אינם אמינים דיים ועל כן לא ניתן להסתמך עליהם במאת האחוזים.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד