ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההטרדות בהר הבית

דרישה מהשרים: להיערך לתיירות הדתית החדשה

לאחר התנכלות פלסטינית נגד מתפללים ועיכוב תיירים בנתב"ג: פניה למשרד ראש הממשלה ולשרים לשים סוף לדבר • "רואה חשיבות רבה בהיערכות פנימית של משרד הפנים לקליטת מאות אלפי התיירים החדשים ובהתאמה תרבותית לאוכלוסייה שלא הכרנו בעבר"

דרישה מהשרים: להיערך לתיירות הדתית החדשה
דיאא חאג' יחיא, חדשות השואגים לימין, קבוצת מדברים תקשורת.

בימים האחרונים הגיעה לישראל משלחת כלכלית מאיחוד האמירויות במטרה לדון עם הישראלים על קידום השותפות בין הצדדים גם ברמה העסקית. יש שני נושאים שמעיבים על האמירתים, היחס לתיירים מאיחוד האמירויות בנתב"ג, והיחס המבזה והמשפיל שנותנים פלסטינים לתיירים מהמפרץ בהר הבית כשהם מגיעים למקום להתפלל במסגד אל אקצה.

בתיעוד שהופץ ברשת בימים האחרונים נראים אזרחי איחוד האמירויות סובלים מהתנכלות מכוונת בהר הבית מפלסטינים, בגלל כינון היחסים עם ישראל, והדבר מעורר חשש לגבי העתיד עם הגעה מתוכננת של עשרות אלפי תיירים מאיחוד האמירויות.

כמו כן יש את החשש שתיירים מאיחוד האמירויות בנתב"ג יקבלו יחס הניתן לתיירים החשודים במעורבות בטרור המגיעים ממדינות איסלאמיות.

אשתו של הרב הראשי באיחוד האמירויות מישל וולדמן סרנה התייחסה לנושא בפוסט מיוחד וכתבה:

"בטיול קיץ אחרון בישראל נתקלנו בקבוצת מטיילים אסלאמית של אנשי מקצוע צעירים מלונדון בשדה התעופה בן גוריון (שהגיע לסיור כדי להכיר את המדינה). קבוצה זו עוכבה במשך שעות בישראל לבדיקות ביטחוניות לא מוסברות. חברנו הקרוב, שעובד כאיש דת באוניברסיטת ניו יורק עם בעלי ושימש כצ'אפלין האסלאמי של ניו יורק, עוכב במשך שעות גם בביקורו הראשון בישראל"

עוד כתבה אשת הרב, "כיצד מתכוננת ישראל למבקריה החדשים מאיחוד האמירויות, שעשויים ללבוש לבוש אסלאמי מסורתי? מחסומים, מודיעין וביטחון קפדני הם חלק בלתי נפרדים של ישראל שמקפידה על בטיחות. אך האם אנו יכולים להגן על גבולותיה ועל ישראל תוך כדי קבלת אנשים מכל הדתות בכבוד?".

פלר חסן נחום, המשנה לראש עיריית ירושלים, מחזיקת תיק התיירות והחוץ בעירייה וכן מייסדת מועצת העסקים ישראל - איחוד האמירויות, פנתה לשר הפנים ולשר לביטחון פנים כדי להתריע על המצב.

במכתב שנשלח לשר הפנים, אריה דרעי, נאמר: "מאז החתימה על 'הסכמי אברהם' ובשל חשיבותה הרבה של ירושלים באסלאם, גוברת ההתעניינות ממדינות המפרץ לתיירות במדינת ישראל בכלל ובירושלים בפרט. כשר הפנים הממונה על מעבר הגבולות, אני רואה חשיבות רבה בהיערכות פנימית של משרד הפנים לקליטת מאות אלפי התיירים החדשים ובהתאמה תרבותית לאוכלוסייה שלא הכרנו בעבר. יש לערוך הכנה לעובדי רשות הגבולות – החל מהנחיות לכניסת תיירים ממדינות המפרץ, תוך התאמת השאלות לאופי התרבותי מהמפרץ, גיוס דוברי ערבית למעברי הגבול ועד לימוד היסטורי בסיסי של מדינות אלה לחיזוק תחושתם של המבקרים החדשים. אחרי שנים רבות של סכסוך, משנה המזרח התיכון את פניו ולראשונה אנו צפויים לקבל תיירות דתית חדשה, בהיקפים שלא הכרנו בעבר. היערכות מוקדמת עשויה למנוע אי הבנות ולהקל על המבקרים".

במכתב שנשלח לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, נאמר: "מאז החתימה על 'הסכמי אברהם' ובשל חשיבותה הרבה של ירושלים באסלאם, גוברת ההתעניינות ממדינות המפרץ לתיירות במרחב העיר העתיקה ובהר הבית. כולנו צפינו בסרטונים בהם פלסטינים בהר הבית מבזים תיירים ממדינות המפרץ, באופן אשר פוגע קשות בתדמיתה של מדינת ישראל ובתחושת הביטחון של התיירים והמבקרים. בשבוע שעבר ערכתי מספר פגישות בדובאי ושמעתי מאמירתים רבים רצון עז לבקר בירושלים, יחד עם חשש לביטחונם במרחב העיר העתיקה, בשל הסכמי השלום בין המדינות. כשר לביטחון הפנים, אני קוראת לך להקים ועדה או מתווה היערכות לתיירות הדתית החדשה, אשר תשנה את מפת התיירות הדתית בירושלים. רק השבוע נחתמו הסכמים על 28 טיסות שבועיות וללא ספק זו אינה המילה האחרונה. יש צורך לוודא כי ביטחונם ורווחתם של התיירים נשמר במלואו, אף שאינה נוחה לכמה גורמים מחרחרי מדון וצרי עין במרחב".

הר הבית איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד