י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההצגה הסתיימה

אחרי הבדיקה של נתניהו: נשקלת האפשרות לחדול משימוש במכשיר

לפני כמה ימים הציג נתניהו את הבדיקה לקורונה שערך במכשיר 'סופיה' כשהתוצאה התקבלה תוך רבע שעה והכריז כי מכשירים כאלו יוצבו בבתי חולים ועוד, אך לאור תוצאות שגויות נשקלת האפשרות להפסיק את השימוש בו

אחרי הבדיקה של נתניהו: נשקלת האפשרות לחדול משימוש במכשיר
נתניהו עורך בדיקת קורונה מהירה צילום: קובי גדעון/לע״מ

בדיקה שגויה: לפחות ארבע תוצאות שגויות נצפו בימים האחרונים בבדיקות קורונה שנערכו במכשיר הבדיקות המהירות 'סופיה' אותו הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים שערך והגדיר כהישג משמעותי במאבק בקורונה. כעת נשקלת האפשרות לאסור את השימוש במכשיר שככל הנראה לא מציג תוצאות מדויקות במקרים רבים מדי.

הכלי המרכזי במאבק במגפה לעת עתה הוא הבדיקות ההמוניות. כך ניתן לקטוע את שרשרת ההדבקה ולבודד את הנשאים. הבעיה, תוצאת הבדיקה מגיעה אחרי שעות ובינתיים ממשיך הנבדק להפיץ את הנגיף. זו הסיבה שבכל העולם מנסים למצוא שיטות לבדיקה מהירה שתציג תוצאה בתוך דקות.

לפני כמה ימים הציג ראש הממשלה את המכשיר 'סופיה' המציג תוצאה תוך רבע שעה לבדיקת מטוש רגילה. ראש הממשלה אף הציג קבל עם ועדה את תוצאות הבדיקה שערך, שהיתה שלילית, והכריז כי המכשיר המתקדם יוצב בבתי חולים ובמוסדות גריאטריים, בכדי שניתן יהיה לבדוק את כל הנכנסים בשעריהם לפני שהם באים במגע עם חולים ועם אוכלוסייה בסיכון גבוה.

אלא שעתה מתברר כי התוצאות שהמכשיר מציג אמנם מהירות, אבל ממש לא מדויקות מה שהופך אותו לחסר תועלת. תוצאה שגויה עלולה להגדיר שלילי אדם שהוא חיובי, שימשיך להסתובב ברחוב ובכל מקום וידביק רבים בעוד הוא בטוח כי גופו אינו נושא את הנגיף.

נדגיש, כי במשרד הבריאות הבהירו מראש כי אמינות המכשיר היא בכל הנוגע לאיתור אדם חיובי, אך כאשר מתקבלת תוצאה שלילית - האמינות אינה גבוהה ויש צורך בבדיקת מטוש. כך, כעת, כך נראה, מתברר שיותר ויותר מקרים שפוענחו כשליליים בעוד שהתוצאה היתה חיובית, גרמו למשרד לקבוע כי הבדיקה אינה אמינה. 

 

 

קורונה חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד