י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפיד לא מקבל

הייעוץ המשפטי של הכנסת: ההצבעה החוזרת על ועדת החקירה - חוקית

אחרי שההחלטה לערוך הצבעה נוספת במליאת הכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות והגשת בג"צים על ידי סיעות האופוזיציה וארגונים שונים, ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת מפרסמת הערב חוות דעת לפיה ניתן להותיר את ההצבעה על כנה, לא נפל פגם בהחלטה | לפיד חולק על פרשנותה

הייעוץ המשפטי של הכנסת: ההצבעה החוזרת על ועדת החקירה - חוקית
בכנסת צילום: דוברות הכנסת

הייעוץ המשפטי של הכנסת קבע הערב (רביעי) כי לא נפל פגם בהחלטת יושב ראש הכנסת יריב לוין לבצע הצבעה נוספת במליאה, על הקמת ועדת החקירה לחקירת פרשת הצוללות. כזכור, בשעות הצהריים התחוללה בכנסת דרמה של ממש כאשר הצעתה של חברת הכנסת תמר זנדברג להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת עסקת הצוללות זכתה לרוב ועברה במליאה.

אלא, שבליכוד לא הסכימו לקבל את תוצאותיה, ויו"ר הכנסת יריב לוין ביטל את ההצבעה בטענה כי הייתה אמורה להתקיים הצבעה שמית לבקשת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, תוך שהוא מורה על הצבעה שמית חדשה. בסופו של דבר ההצעה נדחתה, מה שעורר את זעמן של מפלגות האופוזיציה שטענו כי מדובר במחטף ואף חלקן פנו לבג"צ, לצד ארגונים פוליטיים שונים.

בהצבעה חוזרת נפלה ההצעה, 44 נגד, 0 בעד - כשחברי האופוזיציה צועקים למיקי זוהר - כסף, כוח, כבוד. אך זוהר מיהר להסביר כי הקואליציה ביקשה הצבעה שמית. יו"ר המליאה לא ידע זאת והפעיל הצבעה אלקטרונית. באופוזיציה זעמו על ההחלטה וצעקו לעבר יושב ראש הכנסת "בושה" וקריאות נוספות, והחליטו לנטוש את המליאה ולא להשתתף בהצבעה שלבסוף כאמור נפלגה בהצבעה החוזרת.

כעת, ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד שגית אפיק, שיגרה בחוות דעת ליושב ראש הכנסת יריב לוין בעניין הליך ההצבעה וקבעה כי ניתן להותיר את ההצבעה השמית על כנה וכן את הסרתה של ההצעה לסדר מסדר יומה של הכנסת.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד לא מקבל את חוות הדעת ומגיב: "עם כל הכבוד לעמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת, אני חולק על הפרשנות שלהם ונפנה לייעוץ משפטי נוסף על האירועים השערורייתיים היום במליאה".

ח"כ תמר זנדברג, המשמשת כיו"ר סיעת מרצ הגיבה ואמרה כי מדובר ב"שיא נוסף לממשלת נתניהו-גנץ: אחרי שניסו לבטל את חופש ההפגנה ולא הצליחו, היום ניסו לבטל את ההצבעה בכנסת כי לא אהבו את התוצאה. גם את זה לא יצליחו".

כנסת ייעוץ משפטי ועדת חקירה יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד