כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ילדים מדביקים?

מומחית טוענת: הטענה שהילדים מפיצים הדבקה אינה נכונה

בעוד במערכת הבריאות סבורים כי ילדים גורמים להתפשטות המחלה ולכן מתעכבת פתיחת מוסדות החינוך, טוענת הד"ר ליאת אשכנזי כי ילדים מדביקים פחות: "אין בהם מפיצי על"

מומחית טוענת: הטענה שהילדים מפיצים הדבקה אינה נכונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ילדים מדביקים? לא בדיוק: לאחר שמשרד הבריאות הציג היום (רביעי) נתונים שמראים ש-51% עד 70% מכלל הילדים המאומתים הם חסרי תסמינים, ולכן הם הופכים לגורם הדבקה משמעותי - יש מומחים שמציעים לבחון את הדברים אחרת. ד"ר ליאת אשכנזי-הופנונג, מנהלת מחלקת אשפוז יום ומומחית למחלות זיהומיות בבית החולים שניידר, הסבירה הערב בריאיון לגאולה אבן ב'כאן' כי ייתכן שההיפך הוא דווקא הנכון.

לדבריה, ילדים אולי מדביקים, אך אין בהם 'מפיצי על', ולכן נראה שהם מדביקים פחות. לטענתה, "במשרד הבריאות פרסמו דוח מעורר חשש. הם דאגו מכך ששיעור הבדיקות החיוביות בקרב ילדים גבוה מאשר אצל מבוגרים. כשהם בחנו 'מפיצי על' - אדם שהדביק יותר מ-10 אנשים - הם מצאו שמתוך 350 חולים כאלה, 17 בלבד היו ילדים מתחת לגיל 17. האם קיימת אפשרות שילד ידביק? כן, אך האם יש סיכוי שילד צעיר ידביק פחות ממבוגר? בעיני כן, ועיינתי לעומק בנתונים".

ד"ר אשכנזי-הופנונג ציינה שאחת מהפעולות החשובות שיש ליישם עם החזרה למוסדות החינוך היא עטיית מסכות, והוסיפה כי יש להחיל זאת על מורים ותלמידים צעירים. "אנחנו צריכים לפעול בכל המישורים, אין פעולה אחת שתמנע לחלוטין את ההדבקה. צריך לעשות קפסולות קטנות - תוך הקפדה עליהן, מסכות, ריחוק, חיטוי והיגיינת ידיים", ציינה.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד