י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הישג מרשים לטראמפ ונתניהו

המדינה השלישית: סודאן וישראל יחתמו על הסכם לנורמליזציה מלאה

צונאמי הנורמליזציה נמשך כאשר על פי הדיווח שהתפרסם הלילה, ייחתם בקרוב הסכם שלום בין ישראל לסודאן. שעות לאחר שנחשף דבר המראתה של טיסה מנתב"ג לחרטום בירת סודאן, ובשלב זה לא ברור מי נכח עליה | על פי הדיווח הודעה רשמית תגיע כנראה בסוף השבוע הקרוב

המדינה השלישית: סודאן וישראל יחתמו על הסכם לנורמליזציה מלאה
טראמפ ונתניהו צילום: פלאש 90

לאחר חודשים ארוכים של מאמצים ומגעים מול ארה"ב, החליטה ממשלת סודאן לחתום על נרמול יחסים עם ישראל, כך פורסם לראשונה ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, ההודעה הרשמית תגיע ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב, וזאת לאחר שיחת טלפון משותפת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר המועצה הזמנית של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן.

אתמול (רביעי) יצאה טיסה ישירה ונדירה מישראל לחרטום ובחזרה. את דבר הטיסה חשף עיתונאי 'הארץ', אבי שחף. עדיין לא ידוע מי היה על הטיסה הזו.

ההכרזה הסודאנית הצפויה על הכרה בישראל, היא המשך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין, דבר שנראה היום טבעי לחלוטין, ועד לפני מספר חודשים היה נשמע סיפור בדיוני.

אתמול אמר שר החוץ הסודני, עומר קמר א-דין, על רקע הדיווחים בין הסכם נורמליזציה קרוב בין ישראל לסודאן כי ישראל היא מדינה בתוך שאר מדינות העולם והיחסים עם כל המדינות יהיו טובים. "כשנגיע לגשר נעבור אותו". אמר לערוץ אל-ג'זירה.

בתוך כך, מובארכ אל-פאדל, יו"ר מפלגת האומה שלא נכללת בממשלת סודאן אמר כי נשיא ארה"ב טראמפ צפוי להודיע לפני יום שישי הקרוב על הסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור וכי תיתכן שיחה בין טראמפ, נתניהו, עבד אל-פתאח בורהאן, ראש מועצת המעבר של סודאן ועבדדאללה חמדוק, ראש ממשלת סודאן.

שלשום (שלישי) שרת האוצר, הבה מחמד עלי, אמרה כי הסרת שמה של סודאן תתרחש בפועל "ככל הנראה בדצמבר השנה". שרת האוצר חזרה ואמרה במסיבת העיתונאים כי נושא הסרת סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור "לא קשור באף נושא אחר, אלה אחת מההצלחות שלנו", כלשונה. היא הוסיפה כי סודאן הצליחה להביא לכך שתקבל את ההזדמנות לחשוב בכל הנוגע ליחסי החוץ שלה "בזמן ובאופן שהיא תראה לנכון".

מדובר בהישג משמעותי נוסף לנשיא טראמפ שמתמודד לקדנציה שנייה בעוד ימים ספורים והישג לראש הממשלה נתניהו שנמצא בצומת דרכים המסובכת בחייו, הקרב על חפותו בצל מחאות המוניות סוערות מידי שבוע ואופוזיציה מתוך הממשלה שמאיימת לפרק אותה ולהקדים את הבחירות. 

הסכם שלום סודן מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד