י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אירוע חמור"

בצה"ל חושדים: גורמים בצבא הדליפו את החקירה האפידמיולגית של השרה גמליאל

השרה גילה גמליאל עוררה סערה תקשורתית רחבה כאשר נתגלה כי הטעתה לכאורה את החקירה האפידמיולוגית שעברה | בצה"ל חושדים כי אנשי צבא הם אלו שהדליפו את פרטי החקירה

בצה"ל חושדים: גורמים בצבא הדליפו את החקירה האפידמיולגית של השרה גמליאל
מעבדה לבדיקות קורונה ברחובות צילום: פלאש 90

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הכריע השבוע שלא תיפתח חקירה בעניינה של השרה גמליאל, בצה"ל חושדים שאנשי צבא, הם אלו שהדליפו את פרטי החקירה האפידמיולוגית של השרה, שעוררו סערה ציבורית אחרי שנחשף כי התפללה ביום כיפור בטבריה, בניגוד להגבלות. על פי הפרסום ב'רשת ב', בצה"ל חושדים כי אנשי צבא חדרו למאגר הבדיקות האפידמיולוגיות והדליפו את התיק של השרה גמליאל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: ״מדובר באירוע חריג וחמור. הנושא יתוחקר באופן מעמיק על ידי מפקד פיקוד העורף. לאחר סיום התחקיר ובהתאם לממצאיו יינקטו צעדים פיקודיים נגד המעורבים".

הבוקר, מתפרסם ב'ישראל היום' ראיון עם השרה גמליאל, ובו היא טוענת כי היה ניסיון מסוכן מאוד לעשות לה חיסול ממוקד מכוון ומתוזמן. לדבריה, "כדי לעצור את כל הרפורמות שאני מקדמת במשרד להגנת הסביבה".

כזכור, סערה של ממש נרשמה בעקבות הפרסום על הפרת הנחיות של השרה גמליאל שנסעה לטבריה חרף הסגר והתפללה בבית כנסת שם נדבקה ואף עלה חשד כי הדביקה. בנוסף, דווח כי גמליאל סירבה לשתף פעולה עם החקירה האפידימולגית של משרד הבריאות, תחילה לא השיבה לשיחות ואז טענה כי היא נדבקה בכלל מנהגה האישי.

בהחלטת היועמ"ש השבוע שלא לפתוח בחקירה נגד השרה גמליאל, נכתב כי במסגרת בדיקה שנערכה ע"י יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לשרה גמליאל ולאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מר שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מר רז נזרי והגב' עמית מררי.

השרה גילה גמליאל קורונה צה"ל הדלפה מחקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד