י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עובדים מהבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז במבוגרים?

כרגע נראה שהמגמה של עבודה מהבית תישאר אתנו לאורך זמן ואולי אפילו אחרי שימצאו חיסון לקורונה וחשוב ללמוד כיצד לעבוד מהבית ולשמור על פרודוקטיביות גבוהה. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם במשימה

עובדים מהבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז במבוגרים?
חץ במטרה צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

תקופת הקורונה חוללה שינויים תעסוקתיים ודרשה מרבים לשנות את סגנון העבודה המוכר להם – לצאת מהמשרד ולהתחיל לעבוד מהבית. הבעיה היא שסביבת המגורים עם כל הנוחות והביטחון שהיא מציעה לנו ביומיום לא בהכרח בנויה כסביבת עבודה אפקטיבית.
הרעש של השכנים, הילדים שחוזרים מהמסגרות או צמודים לזום ורבים ביניהם או משחקים בקולי קולות, הרחשים שמשמיעה מכונת הכביסה, אפילו משאית הזבל שחולפת ברחוב יכולה להפר את הריכוז במיוחד אם סובלים מהפרעות קשב וריכוז.
הבעיה היא שכרגע נראה שהמגמה של עבודה מהבית תישאר אתנו לאורך זמן ואולי אפילו אחרי שימצאו חיסון לקורונה וחשוב ללמוד כיצד לעבוד מהבית ולשמור על פרודוקטיביות גבוהה. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם במשימה:

למצוא את השקט בתוך הרעש
לאחר שעברתם אבחון קשב וריכוז וידועה לכם הבעיה, עליכם לנסות לאפשר לעצמכם סביבה רגועה ושקטה יותר ככל שניתן במסגרת הנסיבות. נסו להקצות שטח שקט ואינטימי לעבודה בין אם מדובר בחדר הרחוק ביותר בבית מהסלון (שהוא לרוב מרכז העניינים) או לחצוץ בין פינת העבודה ליתר האזורים באמצעות וילון מאולתר או מחיצה ניידת.
אמצו לעצמכם אוזניות שיוכלו לסנן רעשים ככל שניתן ולסייע לכם להתמקד בעבודה עצמה, כיסא אורטופדי נוח לישיבה ממושכת המותאם לשולחן שנבחר. רצוי רחוק גם מפתחים וחלונות או לפחות אטמו היטב את החלונות כדי שהרעש מבחוץ לא יפריע לכם בעבודה. אם בתי הקפה פתוחים, תוכלו לשבור לעיתים שגרה ולעבוד בחוץ על מנת לחזור לאחר מכן פנימה עם יותר אנרגיות וגם כי שינוי האווירה לעיתים תורם לאחר מכן למוטיבציה לעבוד מהבית.
שגרה שאפקטיבית עבורכם
נסו לנהל שגרת יום שהיא אופטימאלית עבורכם כמו למשל, עבודה רק לאחר ארוחת בוקר העשירה ברכיבים תזונתיים (זכרו שאוכל מעובד ועתיר בסוכר הוכח כבעל שפעה שלילית במקרה של הפרעות  קשב וריכוז במבוגרים), הפסקות לצורך התרעננות כדי לשמור על מיקוד גבוה גם אם הוא במקטעים קצרים. עבדו עם שעון / טיימר שיזכיר לכם שעליכם לשוב לענייני העבודה, כדי שלא תשקעו בסידורים במרחב הביתי.
הקצו זמן במהלך היום לתשומת לב לילדים או לענייני הבית אך נסו שאלה לא יבואו על חשבון העבודה ולכן, כדאי להקצות זמן זה לפני תחילת יום העבודה או בסיומו.  בקצוות של היום כדאי לעסוק גם בפעילות גופנית במיוחד אם העבודה שלכם דורשת ריכוז גבוה וישיבה סטטית ופעילות גופנית תסייע לכם להירגע ולהתמקד לאחר מכן וגם לפרוק אנרגיות כדי לחזור לשולחן העבודה שלווים ומרוכזים יותר.
חפשו שיטות אלטרנטיביות ואמצעים טבעיים להגברת הריכוז בעת העבודה מהבית מצמחי מרפא סיניים ועד שיטות הרגעה וטכניקות הרפיה כמו דמיון מודרך ומדיטציה שיכולים לסייע לכם להעלות את הביצועים.
סמנו לילדים ולדיירי הבית מתי הם יכולים להיכנס ומתי לא באמצעות שלט על הדלת או סימן מוסכם אחר, כדי שלא תופרע העבודה שלכם. התייחסו לזמן שלכם בעבודה מהבית כאל זמן איכות עם המשפחה וגם כהזדמנות לעבוד בקצב שלכם ובסגנון שלכם מהמקום האהוב עליכם ביותר. לפעמים שינוי גישה עושה את ההבדל!

*** ריכוזית מבית פרמה גורי היא תוסף תזונה שעשוי מפורמולה של צמחים סיניים הידועים בספרות המדעית כצמחים בעלי תרומה קוגניטיבית לתאי המוח שמסייעים ללמידה, לחשיבה ולריכוז.

 

 

 

 

קשיי קשב ריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד