י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"התקשה לנשום"

מטריד: במהלך עימותים באלעד - ילד נחנק על ידי שוטר

במהלך עימותים היום בעיר באלעד, תועד שוטר כשהוא חונק ילד כבן 12 שניסה לחסום רכב של אישה שדיווחה על הלימודים המתקיימים בתלמוד תורה של 'הפלג הירושלמי' | עד ראייה: "הילד שנחנק התקשה לנשום דקות ארוכות" | המשטרה: "רואים בחומרה רבה התקפה על שוטרים פיזית ומילולית וקוראים להורים ולמחנכים למנוע מתשב"ר להסתובב ברחובות ולהתעמת עם השוטרים. יש כאן חילול השם ודי לחכימא ברמיזא"

מטריד: במהלך עימותים באלעד  - ילד נחנק על ידי שוטר
הילד נחנק על ידי השוטר צילום: באדיבות המצלם

היום (חמישי) בשעות הצהריים, התפתחו עימותים בין אנשי 'הפלג הירושלמי' לכוחות המשטרה, אחרי שאשה שהגיעה מקום, החלה לתעד את פעילות תלמוד תורה 'דרכי שמואל'. הדבר גרם לעשרות הילדים לצאת ולנסות לחסום את רכבה.

גורמים 'בפלג הירושלמי' בעיר אלעד טוענים כי מדובר שאשה שידועה כמי שמטרידה את התושבים ומנסה לתעד אזרחים שכביכול מפרים את ההנחיות. בעקבות הדיווח של אותה אישה למשטרה, נקנס התלמוד תורה בשבוע שעבר ב-5,000 שקלים.

בתיעוד בלעדי שצולם במהלך העימותים והגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה שוטר מנסה להדוף את אחד הילדים תוך שהוא חונק אותו בעוצמה. בתיעוד, נראה הילד עוצר את נשימתו למספר רגעים, עד ששב לעצמו.

במהלך הפרות הסדר, נרשמה אלימות לאחר שילדי התלמוד תורה ניסו לחסום את רכבה האשה. אדם אחד נעצר ושוחרר אחרי שעה קלה.

"אמנם ילדים לא אמורים להתעמת עם שוטרים", אומר עד ראיה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אך לחנוק ילד בכזו עוצמה, זה כבר חציית גבול". לדבריו, "הילד שנחנק התקשה לנשום דקות ארוכות אחרי האירוע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' וזו לשונה:

מדינת ישראל מתמודדת עם מגיפה שמפילה חללים רבים ומשביתה את חיי השיגרה ומשנה סידרי עולם בכלל המגזרים לרבות במגזר החרדי. מדובר בתקופה מהקשות שהציבור העולמי ידע מאז המגפות שהתרחשו לפני כ-100 שנה.

מדינת ישראל נכנסה לארוע כאשר המיידע הקיים בעולם על התנהגות הנגיף  ודרך ההתנהגות מולה הם עלומות ביותר.

כמקובל במדינה משרד הבריאות הוא זה שאחראי על נושא הבריאות על כל הנגזרות מכך, והוא זה שקובע וממליץ למקבלי ההחלטות מה מותר ומה אסור ומהם הדרכים הטובות ביותר להילחם בנגיף הקטלני, ובמידה ומקבלי ההחלטות מבקשים או דורשים אכיפה המשטרה היא זו שמכח תפקידה החוקי צריכה להוציא את זה לפועל.

לכן משטרת ישראל כפופה להוראות הבריאות שמקבלות את תוקפן בהחלטות ממשלה והמוסדרים בחוק עבירות שניתן להטיל קנסות על מי שמפר אותם. שוטרי משטרת ישראל בהנחייה ברורה של פיקוד המשטרה עוסקים בראש ובראשונה בהסברה על מנת לשכנע את הציבור בחשיבותן של ההוראות מצילות החיים, והאכיפה ומתן הדוחות הן רק בסופו של דבר.

מטבע הדברים אכיפה מתחילה במקומות בהם ישנה תחלואה גדולה ומשם האכיפה מתפרסת לכלל המקומות בהם היא מזערית עד לא קיימת בכלל. בפריסת התחלואה בחודשים האחרונים ובמה שמתרחש בשבועיים האחרונים ישנם מספר מוקדים שבהם הנגיף שוב 'הרים ראש' בערים חילוניות וערים חרדיות כאחד. השוטרים מבצעים את ההסברה והאכיפה ללא כל בררנות בין האוכלוסיות השונות, ובמידה ומתרחשות תקלות באכיפה ויכולות להתרחש כאלה, אנו מצרים על כך.

אנו רואים בחומרה רבה התקפה על שוטרים פיזית ומילולית וקוראים להורים ולמחנכים למנוע מתשב"ר להסתובב ברחובות ולהתעמת עם השוטרים. מעבר להיות הדבר בלתי חוקי, יש כאן חילול השם ודי לחכימא ברמיזא.

טוב יעשו ההורים והמחנכים אם ישוחחו עם התלמידים על כך.

אלימות שוטרים ילד הפלג הירושלמי אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד