י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת מכירת המטוסים

חרף ההכחשות; גנץ מאשר את המשא ומתן עם האמירויות

בהודעה שנמסרה מלשכתו של שר הביטחון גנץ נכתב, כי לאחר חתימת ההסכם מול האמירויות נודע לשר על משא ומתן המתקיים למכירת נשק מתקדם לאמירויות | בלשכת רה"מ זעמו ומיהרו לפרסם הכחשה

חרף ההכחשות; גנץ מאשר את המשא ומתן עם האמירויות
בני גנץ צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

הסאגה סביב מכירת מטוסי ה- f35 לאיחוד האמירויות חוזר לסדר היום, חרף הכחשות נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ששב מוושינגטון מודה כי קיימת עסקה ומעורר את זעמו של ראש הממשלה נתניהו.

בהודעה ששיגרו מלשכת שר הביטחון בני גנץ בשבת נמסר כי "לאחר חתימת הסכם השלום עם האמירויות, התגלה לשר הביטחון כי במקביל מתקיים משא ומתן למכירת נשק מתקדם, דבר אשר היה ידוע לגורמים הישראלים שהיו מעורבים במשא ומתן, אך הוסתר ממערכת הביטחון שלא הייתה שותפה לו".

"שר הביטחון רואה בהשגת שלום ויציבות אזורית ערך אסטרטגי עליון, ולכן מרגע חתימת ההסכם הוביל פעולה נחושה ועצמאית מול הממשל האמריקאי, בכדי להבטיח את קיום ההסכם תוך הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, שמירה על היתרון האיכותי שלה והעצמת כוחו של צה"ל לעשרות השנים הבאות״.

בלשכת ראש הממשלה זעמו על ההודעה, ומיהרו לפרסם הכחשה לטענות השר גנץ, ומסרו: ״ההבנות החדשות לא היו חלק מהסכם השלום עם איחוד האמירויות והדיון בהן החל רק לפני חודש עם ביקורו של שר הביטחון בוושינגטון, לאחר החתימה על הסכם השלום, והסתיים רק אתמול״.

עוד נמסר כי ״לאחר בחינה מדוקדקת שהתקיימה על ידי גורמי המקצוע במשרד הביטחון הוחלט שלישראל אין התנגדות לאספקת מערכות נשק מסוימות לאיחוד האמירויות, כשהדבר מעוגן בהסכם עם ארה"ב המשדרג את יתרונה הצבאי של ישראל ומבטיח את עליונותה הצבאית במזרח התיכון בעשורים הקרובים״.

מטוס קרב איחוד האמירויות לשכת ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד