י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מקצרים הליכים

אדלשטיין יוזם: רופא מחוזי יוסמך לקנוס ולסגור מוסדות

השינוי שמוביל שר הבריאות אדלשטיין עשוי לקצר את הליך אכיפת ההנחיות, ולהגביר את ההתראה בקרב הציבור | הקנסות יוגדלו. אך הקנס בשל אי עטיית מסיכה יישאר על כנו

אדלשטיין יוזם: רופא מחוזי יוסמך לקנוס ולסגור מוסדות
יולי אדלשטיין צילום: פלאש90

מוסדות יסגרו בצו רופא: שר הבריאות יואל אדלשטיין יוזם תיקון לפיו רופא מחוזי, ראש רשות מקומית וקצין משטרה בדרגת סגן ניצב יוכלו להוציא צו סגירה למוסד חינוכי שנפתח לפעילות בניגוד לתקנות וכן לעסק מסחרי. השינוי אמור לקצר את ההליכים ולאפשר סגירה מיידית של המוסד, מה שצפוי, לגישתו, להגביר את ההתראה בקרב הציבור ולהפוך את האכיפה לאטרקטיבית יותר.

לפי התוכנית של השר אדלשטיין, הצו יופעל בדומה לסגירת עסקים על רקע ליקויים תברואתיים ובריאותיים. ברגע שיתקבל ידווח על מוסד הפועל ללא אישור יוכל הרופא המחוזי לעשות שימוש בסמכותו, ולסגור את המוסד מיידית. הצו יהיה בתוקף כל עוד חל איסור פעילות באותו ישוב בשל עלייה בתחלואת קורונה.

בנוסף, כפי שדיווחנו, מציע שר הבריאות גם שהקנס על הפעלת מוסד חינוכי ללא היתר יהיה 25 אלף שקל במקום 5,000 שקל עתה. על קיום מסיבה או אירוע חברתי, כנס או טקס כולל טקס דתי בניגוד להנחיות יוטל קנס בסך 15 אלף שקל במקום 5,000 עד כה. על הפעלת עסק בניגוד להנחיות הקנס יהיה 10,000 שקל, פי שניים משיעור הקנס הנוכחי.

עם זאת, בכל הנוגע לעטיית מסיכות ברחוב, לא יחול שינוי והקנס במקרה של הפרת הצו בשל אי עטיית מסיכה במקומות שבהם קיימת חובה זאת יישאר במתכונתו הנוכחית: 500 ש"ח.

שר הבריאות קנסות יולי אדלשטיין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד