ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הסתה מגיל צעיר

בתפריט: חיקוי נלעג של מ.ב.ד וזלזול בגר"ח

בתוכנית טלוויזיה של ערוץ 13 קומיקאית הסיתה נגד הציבור החרדי באופן בוטה אל מול עיני ילדים תמימים בגן. התיעוד עורר סערה ותגובות נזעמות ברשת

בתפריט: חיקוי נלעג של מ.ב.ד וזלזול בגר"ח
מרדכי בן דוד צילום: יחצ שירה

מחדירים שנאה מגיל צעיר: נראה כי גל ההסתה כנגד הציבור החרדי ששוטף את הארץ בתקופה האחרונה על רקע משבר הקורונה מחלחל גם לגיל הצעיר. 

בתכנית "שי בשידור" ששודרה בסוף השבוע שעבר ב"רשת 13", נצפתה השחקנית והקומיקאית הדר לוי טוענת בפני ילדים קטנים כנגד חוסר שוויון כביכול בהנחיות הקורונה למגזר החילוני לעומת המגזר החרדי, ושאלה את הילדים: "אתם רוצים שהגן יישאר פתוח כל הזמן? אז כדי שהוא יישאר פתוח כל הזמן צריכים להפוך אותו לתלמוד תורה".

כאן החלה לוי לחקות את השיר "שמחם" של מרדכי בן דוד בהברה אשכנזית קלוקלת. מוקדם יותר צחקה לוי בגסות על הגר"ח קנייבסקי.

התיעוד עורר סערה ברשת. אופיר דיין, נשיאת ארגון SSI (סטודנטים תומכי ישראל) באוניברסיטת קולומביה ובתו של דני דיין, צייצה אף היא בחשבון הטוויטר שלה: "אם זה היה במבטא של מיעוט או עדה ולא של חרדים אשכנזים היו קמות צעקות על גזענות ובצדק. אבל זה נגד חרדים אז זה מצחיק".

ארגון בצלמו הגיש תלונה רשמית לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה. בתלונה ציינו כי "המדובר בהסתה חמורה, וחינוך ילדים לשנאה. כל הורה באשר הוא צריך להיות מודאג מצפייה בזה. כל אמירה כזו לילדנו יכולה להטמיעה חותם שנאה שאיננו רוצים בו".

ערוץ 13 מרדכי בן דוד הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד