י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגיבוי בג"ץ

המאבק של גפני במיסיון עולה שלב; מחר ההטבות יעצרו

מחר צפוי יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת גפני לממש את האיום ולעצור את התקציבים לעמותות המזהות עם המיסיון • העתירה אף הגיעה בעבר לבג"ץ שתמך בעמדת הכנסת נגד אותן עמותות

המאבק של גפני במיסיון עולה שלב; מחר ההטבות יעצרו
הפגנה בתל אביב נגד המיסיון צילום: באדיבות המצלם

לראשונה: מחר (שני) צפוי יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני לעצור את הטבות עמותות המיסיון ממענקי סעיף 46 שדרושים את אישור ועדת הכספים מידי שנה, ברקע הגיבוי שקיבל מבג"ץ למהלך.

מדובר ביזומה ישנה של חבר הכנסת משה גפני שהגיעה עד לשופטי בג"ץ בעקבות עתירה שהוגשה נגד גפני שמנע את אישורי סעיף 46 לכמה עמותות מיסיון, בתום דיונים קיבלו שופטי בג"ץ את עמדת הכנסת.

פרסום ראשון: הניצחון של ח"כ גפני בבג"צ מול הארגון המיסיונרי

בנוסף, לפני תקופה אישרו חברי ועדת הכספים את הנוהל המאפשר לוועדה למנוע מעמותות, בעיקר מיסיון, לקבל הטבות על פי סעיף 46 שכולל פטור ממס ושאר תמריצים להפעלת העמותות. מחר גפני צפוי לראשונה לממש את הדבר.

בדיון בוועדה צפויים לעלות לאישור עשרות עמותות, מכלל המגזרים, בעיקר חרדיות אך גם ערביות ומגזרים נוספים. העמותות המזוהות עם ארגוני המיסיון יוסרו מהרשימה בדיון מיוחד.

גפני סימן כבר לקראת הדיון את עמותות "יחד רמת השרון" ו"מצפה לישראל", שלטענתו מדובר בארגוני מיסיון הפועלים בניגוד לחוק. גפני צפוי ככל הנראה בהסכמה רחבה של חברי הכנסת להסיר אותן מהרשימה, דבר שיביא לפגיעה גדולה ומשמעותית בפעילותן.

משה גפני ועדת הכספים מיסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד