י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

7 שיקולים שחשוב לקחת בחשבון לפני רכישת ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי יכול להציל משפחות מהרס כלכלי כשהורה קשיש זקוק לטיפול סיעודי במרכז כמו דיור מוגן או בית אבות. יחד עם זאת, כמו ביטוחים אחרים, קיימות פוליסות רבות ושונות, חלקן טובות וחלקן פחות • הנה שבעה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון כשאתם מחפשים ביטוח סיעודי מתאים

7 שיקולים שחשוב לקחת בחשבון לפני רכישת ביטוח סיעודי
רכישת ביטוח צילום: freepik

פוליסה עם תנאים שאינם אידיאליים וכיסוי מוגבל, יכולה להיות בזבוז כסף. אם אתם או הוריכם מחפשים פוליסת ביטוח סיעודי לטווח ארוך, ודאו שיש בה הוראות טובות בנוגע להיבטים הבאים:

  • פרמיות
  • סוגי כיסויים
  • הגנה מפני אינפלציה
  • זכאות
  • ואי הכללות.

מה לחפש ברכישת ביטוח סיעודי

הנה שבעה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון כשאתם מחפשים ביטוח סיעודי מתאים:

1. סכום ההטבה החודשי

זה הסכום שהפוליסה שלכם מכסה, וסעיף זה הוא כיסוי חשוב. יש לוודא שהפוליסה שבחרתם מכסה עלויות מגורים במרכז דיור מוגן או בית אבות לשנה, ושההטבה שלכם עולה בקנה אחד עם התשלומים שגובים מרכזי הטיפול בקשישים, היומיים או מרכזי המגורים, אחרת, ההוצאות שתצטרכו לממן בעצמכם יהיו גבוהות.

2. הגנת אינפלציה

כשאתם לוקחים בחשבון את רמת הכיסוי שאתם צריכים, זכרו שעלות הטיפול בקשישים ממשיכה לעלות, לכן ודאו שהביטוח שאתם רוכשים יספיק על מנת לכסות את העלויות הצפויות בהמשך. הגנת אינפלציה מבטיחה שהפוליסה שלכם לטווח הארוך תעמוד בקצב העלות של שירותי הבריאות.

סעיף זה מהווה את ההבדל בעלות שירותי הבריאות במהלך רכישת פוליסת בטוח סיעודי, וכמה יעלו שירותי הבריאות כשאתם באמת צריכים להפעיל את הפוליסה.

3. סוגי הכיסויים

קיימים שני סוגים עיקריים של פוליסות: פוליסה "מקיפה" או פוליסה שמכסה רק "טיפול במרכזי לקשישים". פוליסה מקיפה מכסה מגוון רחב של שירותי בריאות.

לדוגמא, הפוליסה עשויה לכסות עלויות טיפול ביתי בנוסף לבתי אבות ולסיוע, והיא עשויה לכלול יותר שירותים מפוליסת מרכזים לטפול בקשישים בלבד.

4. תקופת ההמתנה

זהו פרק הזמן שעליכם להמתין לפני שתהיו זכאים להתחיל לקבל את הקצבאות של ביטוח סיעודי. פרק זמן זה דומה לסעיף השתתפות עצמית בפוליסת ביטוח בריאות פרטי.

בתקופת ההמתנה עד לפתיחת הפוליסה, אתם אחראים לעלויות הטיפול הסיעודי. בחירת תקופת המתנה יכולה לנוע בין חודש לשנה, בהתאם לתנאי הפוליסה.

5. תועלת שנמשכת לפחות לכל החיים

ההטבה המרבית מתייחסת לסכום הכיסוי הכולל שתעניק פוליסת ביטוח סיעודי במהלך חיי המבוטח. הפוליסה מציעה בדרך כלל סכומים לכל החיים, שעשויים להתאים גם לתקופת זמן מוגדרת.

יש חברות ביטוח שמוכרות כיסוי לכל החיים או כיסוי ללא הגבלה וללא הגבלת סכום. בפוליסה בלתי מוגבלת אתם מקבלים הטבות כל עוד אתם ממשיקים להזדקק לטיפול ממושך.

6. מצבים רפואיים קיימים

אם בפוליסת ביטוח סיעודי יש סעיף מצבים רפואיים קיימים מראש, הפוליסה עשויה לכלול בעיות רפואיות מסוימות. מצבים שכיחים שכבר לא היו מכוסים כוללים:

  • שימוש בסמים
  • שימוש באלכוהול
  • מחלות שקשורות ל-HIV
  • ומחלת סוכרת.

פוליסות מסוימות לא יכסו מצבים רפואיים אלה עד שנה, ופוליסות אחרות עשויות לכלול כיסוי לצמיתות. כלומר, אפ פעם לא ישולמו הטבות. לכן חשוב לקרוא בעיון את ההכללות של כל פוליסת ביטוח סיעודי שאתם שוקלים לקנות.

7. טיפול ארוך טווח לבני זוג

בני זוג יכולים לרכוש ביטוח סיעודי משותף. פוליסות משותפות אלה מאגדות את הסכום הכולל של הכיסוי בין שני בני הזוג.

אם אחד הם נפטר בלי שמיצה את כל הטבות הפוליסה שלו, בן הזוג שנשאר מקבל את ההטבות שאינן בשימוש בנוסף לפוליסה שנותרה.

 

 

ביטוח סיעודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד