י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אכיפת המשטרה

הח״כ הערבי מאשים: מקילים עם החרדים ומחמירים עם הערבים

הדשא של השני: חה"כ עוסאמא סעדי הגיש הצעה דחופה לדיון במליאה בעניין 'אפליית קנסות הקורונה' | לדבריו, המשטרה מקילה עם הציבור החרדי לעומת הערבי, בעוד אצל הראשון שיעור החולים גדול יותר

הח״כ הערבי מאשים: מקילים עם החרדים ומחמירים עם הערבים
יהודים/ערבים צילום: Sliman Khader/Noam Revkin Fenton ,Flash90

בניגוד לטענות שעולות בקרב הציבור החרדי וגם אצל הנציגים החרדיים בכנסת על אפלייה כנגד החרדים, תוך אכיפה בררנית ועשרות קנסות מיותרים כנגד הציבור החרדי, יש מי שטוען את ההפך הגמור, חבר הכנסת עוסאמא סעדי שטוען כי המשטרה נותנת הנחות לחרדים.

חבר הכנסת סעדי מהרשימה המשותפת הגיש הצעה דחופה והוא דורש דיון בכנסת, בו הוא מעלה דרישה לחקור את 'אפליית קנסות הקורונה', כיוון שלטענתו, המשטרה מעניקה "הנחה לחרדים והחמרה לערבים".

חבר הכנסת סערי מסביר כי "השכל הישר מניח כי ככל שהתחלואה גבוהה יותר, כך מספר הדו״חות ביישובים יהיה גבוה יותר. אולם הנתונים מציירים תמונה שונה לחלוטין של אכיפה סלקטיבית", שבניגוד לנטען במגזר החרדי, הערבים הם אלה שסובלים כשהחרדים בכלל זוכים ליחס מקל.

״התחלואה ביישובים החרדים היא הגבוהה ביותר בעוד שמספר הדו"חות בהם נוטה להיות נמוך. לעומת זאת, האכיפה ביישובים הערבים היא המחמירה ביותר למרות שמספר החולים המאומתים בהם בחלק מהמקרים שומר על יציבות יחסית ביחס לאוכלוסייה היהודית, וזה מעיד על אפליה באכיפה מצד המשטרה, מכיוון שעצם המשך התפשטות הנגיף מעידה על אי שמית הנחיות משרד הבריאות״, טוען חבר הכנסת סעדי.

בהצעה מציג חבר הכנסת סערי את הנתונים, לפיו: שיעור החולים ביישובים בהם מתגוררים חרדים נע סביב 20% בעוד ששיעור הדו"חות שניתנו בהם עומד על 3% בלבד מכלל הדו"חות, מנגד אף ששיעור האוכלוסייה ביישובים הערבים שנדגמו עומד על 15% בלבד מכלל היישובים שנבדקו, שיעור הדו"חות שניתנו ביישובים אלו עומד על 31% מכלל הדו"חות שניתנו.

עוד מציג סעדי נתון כי ביישובים חרדים נמצאו כ־57 אלף חולים אך ניתנו בהם 8,033 דו"חות בלבד. מנגד, מספר הדו"חות ביישובים הערבים עומד על כ־ 77.5 אלף דו"חות כאשר מספר החולים ביישובים אלו עומד על כ־40.7 אלף מאז תחילת המשבר.

סעדי מקווה לקבל תשובות מהמשטרה, בכדי לברר האם יש מדיניות אכיפה נוקשה יותר ביישובים הערביים וזו אכן בלמה את התפשטות הנגיף, ומדוע מדיניות דומה לא ננקטה ביישובים החרדיים?.

הרשימה המשותפת אכיפה סלקטיבית משטרת ישראל ערבים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד