י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אירוע חמור ביותר"

ערעור לפרקליטות: לחקור נהג שתקף בחור ישיבה

לאחר שהמשטרה הודיעה לבחור ישיבה כי סגרה את התלונה נגד נהג 'אגד' שתקף אותו במהלך נסיעה לפני כשבועיים, הגיש הבחור באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' ערעור לפרקליטות, ובו הוא דורש לחקור את הנהג | בלייכר: "מדובר בתקיפה אלימה שמעידה על מסוכנותו של הנהג ויש חשש שיחזור על מעשיו באופן קיצוני יותר"

ערעור לפרקליטות: לחקור נהג שתקף בחור ישיבה
בחור ישיבה מנמנם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לפרקליטות המדינה הוגש בשבוע שעבר ערעור כנגד החלטת משטרת ירושלים לסגור תלונה כנגד נהג אגד, בן מיעוטים, שהוגשה כנגדו תלונה על תקיפת בחור ישיבה בירושלים. ההחלטה התקבלה זמן קצר לאחר הגשת התלונה, מבלי שהנהג התוקף נחקר.

מדובר במקרה שארע לפני כשבועיים, בו הוגשה תלונה כנגד נהג "אגד" בקו 9 הפועל בבירה, אודות תקיפת בחור ישיבה. על פי התלונה, הכה הנהג את הבחור באגרופו ואף ניסה להשליך אותו מהאוטובוס, וכל זאת משום שסבר כי הוא חבר של אדם שדפק על דלתות האוטובוס מבחוץ וכנראה אף ירק לכיוון הנהג, לאחר שהבחור שהותקף הדגיש בפני הנהג כי אין לו כל קשר לאותו אדם, החל הנהג לקלל ולתקוף אותו. שוטרים שהוזעקו למקום על ידי הבחור לקחו את פרטי הנהג והפנו אותו להגיש תלונה בתחנת המשטרה.

מיד לאחר התקיפה פנה הבחור לתחנת המשטרה להגיש את התלונה, כהמלצת השוטרים בשטח. בשל מגפת הקורונה התבקש להגיש את התלונה באופן מקוון, וכך עשה. להפתעתו, זמן קצר לאחר מכן קיבל הודעה על כך שלא תתקיים חקירה פלילית בנושא. בבירור בתחנת "לב הבירה" נאמר לבא כוחו שבדו"ח הפעולה שנכתב ע"י השוטרים בשטח לא צוין שהוכה באגרוף ומוזכר בו רק שנדחף על ידי הנהג התוקף ולכן התיק נסגר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" המייצג את הבחור במימוש זכויותיו כנפגע עבירה, פנה בערר דחוף לפרקליטות המדינה בעניין. "מדובר בתלונה על אירוע חמור ביותר - אירוע בו נהג אוטובוס ציבורי מחליט לתקוף באלימות קשה אדם ללא כל הצדקה", נכתב בערעור. "העורר פירט בתלונתו תקיפה חמורה כלפיו הכוללת אגרוף קללות ודחיפות. כיצד ניתן לבטל את דברי העורר לפי דו"ח משטרה של שוטר סיור שקיבל רק מידע ראשוני על התקיפה? כיצד ניתן לסגור תלונה כה חמורה ללא חקירת התוקף?" תמה  עו"ד בלייכר במכתבו.

לסיום דרש בלייכר: "להורות למשטרה לפתוח את תיק החקירה ולהביא להעמדה לדין של התוקף".

בנוסף פנה בלייכר בעניין לחברת "אגד". בפנייה הדגיש כי "התקיפה פגעה קשות במרשי, מאחר שמרשי עבר תאונה לפני חודש וחצי וסובל מארבע שברים בשני ידיו. רק בתחילת השבוע הורידו לו את קיבוע הגבס משני ידיו". בהמשך כתב עו"ד בלייכר: "אבקש כבר עתה להשהות לאלתר את הנהג האלים מעבודתו כנהג אוטובוס בחברתכם". יצוין, כיהתלונה נמצאת כעת בבירור אצל חברת "אגד".

עו"ד חייםע בלייכר נמסר בתגובה: "תקיפה אלימה כל כך כנגד אזרח תמים ע"י נהג אוטובוס, מעבר לחומרה הפלילית שבדבר, מעידה על מסוכנותו של הנהג כלפי ציבור נוסעיו. ואף ייתכן שמעשיו נגועים בגזענות לאומנית ולכן חשוב שהמקרה ייחקר ויטופל מחשש שהנהג יחזור על מעשיו באופן יותר קיצוני".

תקיפה בחור ישיבה נהג אוטובוס חקירה ערעור פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד