י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פוגע בעיקר בריאות

ביה"ח 'השרון': מחלקת הקורונה נסגרה בשל גילוי חיידק במים

לאחר שחיידק הלגיונלה - שפוגע בעיקר בריאות - התגלה במערכת המים, הורה משרד הבריאות על סגירת המחלקה ויושביה פונו לבית החולים בלינסון. מהו חיידק הלגיונלה שמכה בעיקר בבתי חולים אך לא רק?

ביה"ח 'השרון': מחלקת הקורונה נסגרה בשל גילוי חיידק במים
אילוסטרציה צילום: pixabay

בבתי החולים מדווחים לאחרונה על סגירות מחלקות הקורונה בזו אחר זו, אך היום נודע על סגירת מחלקה אם כי מסיבה אחרת: בית חולים השרון הודיע על סגירת מחלקת הקורונה והעברת יושביה למחלקת הקורונה בבית החולים בלינסון, וזאת בעקבות תוצאות חריגות של חיידק הליגיונלה שאותרו במערכת המים של מחלקת הקורונה בבית החולים.

בבית החולים דואגים להרגיע ולהבהיר כי למרות שהחיידק נחשב לפוגע בעיקר במערכת הנשימה ובריאות, אף אחד מהחולים לא הראה סימפטומים למחלה. "הממצאים אותרו במים במחלקה. המחלקה נסגרה והחולים הועברו למחלקת קורונה אחרת", נמסר מבית החולים.

חיידק הלגיונלה, או "מחלת הלגיונרים", מתגלה בעיקר במערכות מים של מוסדות ציבור, וביניהם בתי חולים. הוא  מהווה את אחת הסיבות החשובות לדלקות ריאה ומוות. מחלת הלגיונרים תוארה לראשונה לאחר התפרצות דלקת ריאות בין אנשי הלגיון האמריקאי שהשתתפו בכינוס במלון בפילדלפיה, ומכאן שמה.

המחלה מתגלה בעיקר במערכות מים מוסדיות וישנות, כמו של בתי החולים. עם זאת, היא יכולה להתגלות גם בבתי מגורים, ואפילו במטוסים. היא מסוכנת מאד לחולים, כאשר גורמי הסיכון למחלה ידועים: עישון, מחלות ריאה כרוניות, כשל חיסוני בגלל טיפול או מחלה, ניתוחים ובמיוחד השתלת איברים וכו', אך  עשוים להיפגע ממנה גם אנשים בריאים. חולי קורונה, שמערכת הנשימה שלהם נפגעת וכך גם הריאות, נחשבים אם כן לפגיעים במיוחד כך שסביר להניח שמשרד הבריאות ידרוש לבצע בדיקה יסודית בבית החולים ובמוסדות נוספים בעקבות גילוי החיידק.

קורונה השרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד