י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רוצה להיות ראשון

נתניהו לשרים: אין לטוס לאיחוד האמירויות לפני שאבקר שם

לאחר החתימה על 'הסכם אברהם' ניסו שרי הממשלה לקדם ולממש את ההסכם על ידי חתימת שיתופי פעולה עם מקביליהם במדינות האיחוד, כשפנו לקבל אישור ליציאה לאיחוד נתקלו בסירוב, "עד שנתניהו לא יערוך את הביקור הראשון והרשמי אין טיסות של בכירים לאיחוד האמירויות"

נתניהו לשרים: אין לטוס לאיחוד האמירויות לפני שאבקר שם
מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

שרי הממשלה קבלו היום (שני) הודעה חריגה מראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא אוסר על נסיעות של שרי הממשלה למדינות איחוד האמירויות הערביות עד שהוא יהיה לביקור רשמי במדינה. מנגד בכירים באיחוד האמירויות אמרו כי בשלב זה אין מועד לביקור של נתניהו באבו דאבי, כך פורסם באתר 'וואלה'.

יצויין כי לפני כשבועיים שוחח נתניהו בטלפון עם יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן-זאיד. ובהודעה שפרסמו אז בלשכת ראש הממשלה נטען כי השניים סיכמו להיפגש בקרוב. "הזמנתי אותו לביקור בישראל, הוא הזמין אותי לביקור באבו דאבי", התבטא אז נתניהו.

ההודעה החריגה התקבלה לאחר שבשבועות האחרונים פנו כמה שרים ללשכת ראש הממשלה ועדכנו כי הם מעוניינים לצאת לאיחוד האמירויות למפגשים עם מקביליהם ולקדם שיתוף הפעולה.

שרת התחבורה מירי רגב שחתמה בשבוע שעבר על הסכם לטיסות ישירות עם איחוד האמירויות, גם סורבה ולא קיבלה אישור לטוס לשם לפני ביקור רשמי של נתניהו.

על פי הפרסום של ברק רביד ב'וואלה' פקידים בכירים הסבירו כי נתניהו מעוניין להיות הפוליטיקאי הישראלי הראשון שמבקר באיחוד האמירויות מאז החתימה על הסכם השלום ורק לאחר מכן יתפשר לשאר שרי הממשלה לטוס לשם כדי להיפגש עם מקביליהם.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרטים אולם לא הכחישו אותם. גם בלשכת שרת התחבורה לא הכחישו את הדברים ומסרו ל'וואלה': "השרה מקדמת שיתופי פעולה בתחום התחבורה לאור הסכמי השלום וככל שיהיה צורך מקצועי, תטוס בשליחותו של ראש הממשלה לפגישות עם מקביליה באמירויות ובמדינות נוספות".

איחוד האמירויות הסכם אברהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שרי ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד