ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עורך דין רשלנות רפואית בתחום ההיריון והלידה

מהי רשלנות רפואית ומהי הייחודיות המשפטית שלה בתחום ההיריון והלידה? מתי כדאי לדבר עם עורך דין רשלנות רפואית? כל התשובות – בהמשך!

עורך דין רשלנות רפואית בתחום ההיריון והלידה
רופא צילום: פיקסביי

רשלנות רפואית באופן כללי

רגע לפני שנעסוק ברשלנות רפואית בהקשר של הריון ולידה, חשוב להבין מהי בכלל רשלנות רפואית. אם כן, רשלנות רפואית מתקיימת כאשר איש מקצוע מתחום הרפואה מתרשל בתפקידו ומספק למטופל טיפול לא מתאים או שאיננו מספק את הטיפול הדרוש וקבלת החלטות זו או ביצוע טיפול באופן לא מקצועי גורמים לנזק למטופל.

הייחודיות של תחום ההיריון והלידה

כאמור, רשלנות רפואית בכל הנוגע להיריון ולידה היא בעלת משמעויות משפטיות ייחודיות. ייחודיות זו באה לידי ביטוי בכך, שבעוד שבכל תחומי הרפואה ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית עד 7 שנים לאחר המקרה המהווה את העילה לתביעה, חוק ההתיישנות בנוגע לרשלנות רפואית בכל הנוגע להיריון ולידה הוא עד להגיעו של הילוד לגיל 25. למה זה כך? התשובה המורחבת – מיד.

הסיבה להבדל

הסיבה לכך, שרק בתחום ההיריון והלידה ניתן לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית ולהגיש תביעה קבילה במשך כל כך הרבה שנים היא, שכאשר מדובר על תחום זה, הנפגע מאותה רשלנות בהחלט יכול להיות הילוד ובמקרה זה, הרי שהוא לא יכול לתבוע את הגורם הרפואי הרלוונטי ולכן ניתנת לו ההזדמנות להגיע לגיל 18 ולהיות בגיר ולאחר מכן ניתנת לו הזדמנות שווה של 7 שנים לקבל את ההחלטה אם לתבוע או לא.

מקרים נפוצים

לצערנו, היות שמדובר על תחום רגיש מאוד, יש כמות גדולה למדי של תביעות בגין רשלנות רפואית בזמן ההיריון והלידה. מתוך אותם מקרים ניתן לשים לב למקרים נפוצים יותר מאחרים: ביצוע פרוצדורה רפואית באופן שגוי שגורם לנזק, רופא בכיר שלא היה נוכח במהלך הלידה, חוסר תשומת לב למצוקה אמהית או עוברית בזמן וחוסר תגובה מתאימה בזמן, שיטת יילוד לא תואמת מצב, אי מתן טיפול מתאים או מתן טיפול לא מתאים לילוד בתקופת האשפוז שלאחר הלידה.

אז מה אפשר לעשות?

במידה ונפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך היריון ו/או לידה חשוב שתפנו לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית. לאחר שעורך הדין ישמע את הסיפור שלכם ויעיין במסמכים הרפואיים שתציגו לו, הוא יוכל להמליץ לכם כיצד הכי נכון להתנהל ולהתקדם וכמובן – האם יש לכם עילה מספקת לתביעה.

מה כדאי להביא לפגישת ייעוץ?

כבר לפגישת הייעוץ הראשונה עם עורך דין רשלנות רפואית כדאי להביא את כל המסמכים הרלוונטיים, שיעידו על ההתנהלות של הצוות הרפואי בזמן הנידון. במידה ויש לכם גם חוות דעת של מומחים חיצוניים, מומלץ לצרף גם אותן. כך עורך הדין יוכל לקבל תמונה מלאה יותר ולתת לכם המלצות יותר קונקרטיות.

רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד