י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דחיית חוק אי-הגיוס

החרדים נגד יו"ר כחול לבן; מקלב ל'בחדרי': "נביא את החוק בהקדם"

שר הביטחון בני גנץ שחושש מבחירות, מבקש לדחות את המועד בו נדרש לחוקק חוק גיוס חדש. בסיעות החרדיות זועמים על כך וטוענים כי מדובר בהפרה מובהקת של ההסכם הקואליציוני | סגן השר מקלב ל'בחדרי חרדים', "אנחנו נעשה הכול להביא את חוק הגיוס כמה שיותר מהר"

החרדים נגד יו"ר כחול לבן; מקלב ל'בחדרי': "נביא את החוק בהקדם"
גנץ בישיבת הממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הדרישה של משרד הביטחון בשמו של השר הממונה בני גנץ להאריך בחצי שנה נוספת את המועד בו צריך לחוקק חוק אי-גיוס חדש, מעוררת זעם חרדי נגד יו"ר כחול לבן בטענה כי בכך הוא מפר את ההסכם עמם.

בכיר בסיעות החרדיות אומר היום ל'בחדרי חרדים' כי הבקשה לדחיית חקיקת חוק הגיוס היא "הפרה של ההסכם הקואליציוני". לדבריו, "אנחנו מתנגדים לדחיית החקיקה ודורשים להביא את החוק בהקדם האפשרי".

החרדים מתכוונים לפעול בנושא נגד כחול לבן. סגן השר אורי מקלב אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו נעשה הכול להביא את חוק הגיוס כמה שיותר מהר, נשתמש בכלים הפוליטיים שלנו, זה חלק מההסכם הקואליציוני".

עוד אמר סגן השר מקלב, "בקשת הדחיה אינה לפי הסיכומים בין המפלגות, ופוגעת באימון. - ההסכם מתייחס להבאת החוק באופן מידי. הדחיה מגיעה משיקולים פוליטיים שלא מתקבלים על הדעת ופוגעים באימון".

כזכור, אמש (ראשון), הגיע הזמן בו דרש בג"ץ לעדכנו לגבי ההתקדמות בנושא החוק ולאחר מכן להביא לתאריך מוסכם לסיום החקיקה, שנמשכת למעלה משנתיים. משרד הביטחון עדכן כי הוא לא קידם את החוק והוא דורש הארכה של חצי שנה.

במשרד הביטחון תירצו לבג"ץ כי לשר לא היה לכך זמן מפאת סדר היום המדיני. "שר הביטחון עוסק בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי בסוגיית שמירת העליונות הביטחונית של מדינת ישראל, נוכח השינויים האסטרטגיים מרחיקי הלכת שמתרחשים במזרח התיכון בעת האחרונה ובכלל זה נדרש שר הביטחון לשתי נסיעות דחופות לארה"ב במהלך החודש האחרון".

בקשתו של גנץ מגיעה חרף התנגדות הסיעות החרדיות שם טוענים כי גנץ דוחק את ההכרעה בגלל החשש מבחירות, וב'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' ירוויחו מכך הון פוליטי. נזכיר כי בראיון שהעניק לפני כחודשיים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ל'בחדרי חרדים', הוא האשים את גנץ בכך שהוא מחזיק את עולם התורה כבן ערובה, ודרש ממנו להביא הכרעה מיידית. דרעי אמר אז כי הוא מקווה שבג"ץ לא ייתן לגנץ את מבוקשו - הארכה.

מי שעומד לצד החרדים הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע רשמית לבג"ץ כי הוא מתנגד לבקשתו של גנץ. בבקשה שהוגשה בשם פרקליטות המדינה נכתב, "ממשרד ראש הממשלה נמסר כי עמדת המשרד היא כי יש לסיים את הליכי החקיקה שבנושא בהקדם האפשרי, וכי נראה שפרק הזמן של חצי שנה הוא ארוך מידי".

כך או כך, בג"ץ לא צפוי למלא את כל מבוקשו של גנץ, כשלא ברור בשלב זה לכמה זמן יאריכו השופטים את המצב הנוכחי, זאת ברקע הקרב הפוליטי על התקציב שעלול להוביל לבחירות. השאלה היא כמה יתעקשו בסיעות החרדיות מול גנץ וידרשו הכרעה מיידית, כל שכן כשהמצב הפוליטי מעלה חשש להקמת ממשלה ללא החרדים, אותה ממשלה שהובילה את גזירת הגיוס. 

אורי מקלב חוק גיוס בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד