א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מול עמדת רוה"מ

ביהדות התורה הכריעו: נצביע נגד העלאת הקנסות

אחרי שראש הממשלה הודיע על כוונתו להגדיל את גובה הקנסות למפירי הנחיות ובהם למוסדות החרדיים, חברי הכנסת של יהדות התורה מציבים קו אחיד נגד יוזמת ראש הממשלה ומודיעים כי הם יצביעו נגד

ביהדות התורה הכריעו: נצביע נגד העלאת הקנסות
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

מול יוזמת ראש הממשלה להעלות את גובה הקנסות ובהם קנסות לתלמודי התורה שפתוחים לפי הוראת גדו"י ובניגוד להנחיות, ביהדות התורה מתכוונים להתנגד ולהצביע נגד רצונו של נתניהו.

בתום דיון שנערך בין חברי הסיעה, הוחלט כי יהדות התורה תתנגד להעלאת הקנסות. מלבד למוסדות החינוך על פי ההצעה של ראש הממשלה גובה הקנסות יגדל גם מול הפרות של קיומי חתונות ואירועים ופתיחת עסקים.

בסיעה צפויים לפרסם בקרוב הודעה בה יבהירו כי במקרה והנושא יעלה להצבעה במליאה, הסיעה כולה תצביע נגד בקריאה ראשונה, אף שייתכן ובעקבות התנגדותם ההצעה תיפול.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' היוזמה של ראש הממשלה להעלאת גובה הקנסות, הובילה לדילמה בסיעות החרדיות. הראשון שתקף היה סגן השר מאיר פרוש ואליו הצטרפו שאר חברי הכנסת.

במהלך דיון הקבינט אמר אמש (ראשון) השר אריה דרעי: "אני לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5000 שקלים ומוסדות לימוד במדינת היהודים, שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימליים בסך 25 אלף שקלים. אני נגד הפרת הנחיות".

לדברי השר דרעי, "במוסדות החינוך של ש"ס שומרים על ההנחיות. אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". על פי דיווחים הערב בתקשורת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב ואמר לחברי הקבינט: "אני מסכים עם השר דרעי, צריכים לשקול שוב את העלאת הקנסות באופן הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב להתעקשות החרדית ואמר בקבינט הקורונה: "אני סבור שיש להעלות את הקנסות כלפי מעלה, ולפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות, בין אם מדובר בחתונות, מוסדות אירועים או כל מקום אחר שגורם להדבקה המונית".

יהדות התורה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד