כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לדאוג למעגל החיים היהודי"

תמיכה מפתיעה מכחול לבן: דרישה לפתוח את בתי הכנסת

בדיון בקבינט הקורונה עלתה דרישה מצד השרים החרדים לדון בפתיחת בתי הכנסת במתווה של עד עשרה מתפללים. השר דרעי: "אני לא רואה את הקבינט דן במעגל החיים היהודי" • השר יזהר שי הצטרף לדרישה

תמיכה מפתיעה מכחול לבן: דרישה לפתוח את בתי הכנסת
תפילה ברחובה של עיר צילום: פלאש 90\\יונתן זינדל

כחודשיים לאחר שקבינט הקורונה החליט על סגירת בתי הכנסת, היום (שני) במהלך הדיון בקבינט הקורונה, עלתה הדרישה לפתוח את בתי הכנסת באופן מוגבל.

שר הפנים אריה דרעי אמר מתוך דבריו בפני שרי הקבינט, כי יש לפתוח בהגבלות את בתי הכנסת. "אנחנו במדינה יהודית ולצערי אני לא רואה את הקבינט דן במעגל החיים היהודי, הציבור לא מבין מדוע עשרה איש בחדר יכולים להתכנס אולם אותם עשרה אסור להם להתפלל".

באופן מפתיע השרה מירי רגב העניקה גיבוי לדרישה דרעי לפתוח את בתי הכנסת עם עעשרה מתפללים בשטח הסגור ועד 20 מתפללים בשטח הפתוח.

"צריך לפתוח את בתי הכנסת מיד, העיקר הפגנות אפשר בלי הגבלה", אמרה השרה רגב, אליה הצטרף גם השר יזהר שי מכחול לבן, שאמר: "זו טעות שלא פתחנו את בתי הכנסת, אין הבדל ביניהם לבין עבודה של עד 10 אנשים בחלל סגור".

נציין כי בתי הכנסת אמורים להיפתח רק בשלב הבא בעוד שבועיים, ועל פי מתווה היציאה שגיבשו בממשלה, כשיגיעו ליעד של כ- 500 נדבקים, יפתחו את בתי הכנסת, אך לא ברור עדיין באיזה מתווה הם ייפתחו.

גם השרה עומר ינקלביץ' קראה לפתוח את בתי הכנסת. "אם אפשר לפתוח מקומות עבודה על פי הכללים ולקיים הפגנות המוניות על פי הכללים- למה אי אפשר לפתוח את בתי הכנסת על פי הכללים?", כתבה בטוויטר.

קורונה יזהר שי מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד