ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"נכס אמיתי"

השרה לרופאים החרדים: אם פותחים מקומות עבודה, למה לא בתי כנסת?

השרה עומר ינקלביץ' נפגשה עם רופאים חרדים בוגרי תכנית לימודי הרפואה  • "התפקיד שלכם הוא להיות הנציגים שלנו ושל גדולי הדור ולהעביר את המידע הרפואי לציבור"

השרה לרופאים החרדים: אם פותחים מקומות עבודה, למה לא בתי כנסת?
מעבדת קורונה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בימים האחרונים הפיצו אנשי רפואה חרדים וחרדיות מכתב ובו תיארו את הנעשה במחלקות הקורונה בבתי החולים, וקראו לציבור להקפיד על הנחיות הבריאות.

השרה ינקלביץ', שפעלה רבות בחודשים האחרונים כדי לסייע לציבור החרדי בתקופת הקורונה שיבחה את אנשי הרפואה החרדים, נפגשה אמש עם פגשה עם רופאים חרדים בוגרי תכנית לימודי הרפואה של קרן קמ"ח. לדבריה, "ההשתלבות שלכם במערכות הרפואה, היא ברכה לציבור החרדי בתקופה כזאת" אמרה השרה לרופאים הצעירים.

לדברי השרה, "הציבור החרדי צריך לשמוע את הדברים כהווייתם מאנשי רפואה חרדים כמוכם, המתמודדים עם הקורונה בצורה יומית מצד אחד, ומכירים את השפה החרדית ואת הניואנסים החשובים מאידך. התפקיד שלכם הוא להיות הנציגים שלנו ושל גדולי הדור ולהעביר את המידע הרפואי לציבור".

במהלך הפגישה, בה השתתפו גם מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח, עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל הקרן ואיציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס, התפתח שיח ער בין הרופאים והשרה על יחסה של הממשלה למערכת הבריאות ועל האתגרים שלהם כאנשי צוות רפואי שמייצגים גם את הציבור החרדי שממנו הם באים. הרופאים סיפרו לשרה על שיחות רבות ותידרוכים שהם עורכים בקרב הקהילות החרדיות שמשוועות למידע מקצועי מותאם לשפה החרדית.

מעבר לכך הרופאים הצעירים והשרה דנו גם בשיח הסטיגמות, התגברות השנאה כלפי הציבור החרדי והחסמים החדשים שנוצרים כלפי מבקשי עבודה וצעירים שפונים לשירות הציבורי.

שרת התפוצות ח"כ עומר ינקלביץ' אמרה כי "בתקופה כזו שבה הציבור החרדי מתמודד עם מאבק בריאותי, כלכלי וחברתי קשים בעקבות מגפת הקורונה, זוהי קרן אור מעודדת לפגוש רופאות ורופאים חרדים שמייצגים קבוצה הולכת וגדלה של חרדים שבוחרים להשתלב במקצועות הרפואה. קבוצה של רופאים כמותכם, שצמחו מתוך הקהילה, היא נכס אמיתי להסברת הנחיות הבריאות בצורה הטובה ביותר".

השרה ינקלביץ' גם התייחסה בהזדמנות הזו לנושא פתיחת בתי הכנסת ואמרה, "אם אפשר לפתוח מקומות עבודה על פי הכללים ולקיים הפגנות המוניות על פי הכללים - מדוע אי אפשר לפתוח את בתי הכנסת על פי הכללים".

 

קורונה עומר ינקלביץ חרדים רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד