ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאבק בתי הכנסת

לחץ גובר על אדלשטיין לאפשר תפילות בשטח סגור

בעוד רוב חברי הכנסת שומרי המצוות פסיביים אל מול האפליה הבוטה כשהתקהלות של עד עשרה אנשים במקום סגור מותרת, חוץ מאשר לתפילות, מצטרף היום ח"כ ינון אזולאי לסמוטריץ' ודורש משר הבריאות לפעול לפתיחת בתי הכנסת

לחץ גובר על אדלשטיין לאפשר תפילות בשטח סגור
אדלשטיין צילום: הדס פרוש / פלאש 90

החלטות הממשלה המנותקות מהמציאות הביאו למצב בו כיום מותרת כל התקהלות של עד עשרה אנשים בשטח סגור, מלבד אם המתקבצים מתפללים, אז חל איסור מוחלט על תפילה במקום סגור.

עד כה מסרבים חברי הכנסת לנקוט בפעולה, הנציגות הדתית - חרדית בממשלה, ובהם שר הבריאות יולי אדלשטיין, מסרבים לפעול ולפחות להביא לשוויון לטובת החפצים בתפילה בבית הכנסת. אמש (שני), העלה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' את הנושא במטרה להביא לשינוי במצב, היום, בעקבותיו, גם חבר הכנסת ינון אזולאי מצטרף לדרישה.

החרדים יושבים על הגדר; סמוטריץ׳ נלחם למען פתיחת בתי הכנסת

אזולאי שיגר היום (שלישי) מכתב אל שר הבריאות יולי אדלשטיין בו הוא דורש ממנו לפעול ולפתוח את בתי הכנסת, "בעקבות הקלת התקהלויות בחלל סגור שלא לצורך תפילה ומנגד איסור התקהלות בחלל סגור לצורך תפילה, פנה ח"כ ינון אזולאי לשר הבריאות יולי אדלשטיין בדרישה לתקן את האפליה כלפי מתפללי בתי הכנסת", נמסר מלשכתו .

במכתבו כותב אזולאי לשר הבריאות: "לכאורה, אם מותרת התקהלות בחלל סגור, אם אפשר לפתוח את מקומות העבודה בחלל סגור לפי הכללים, מדוע בתי כנסת אי אפשר? אין לי ולכלל הציבור, אלא להסיק מכך שישנה הפליה ברורה בדבר ועיוות ברור של התקנות, כאמור".

אזולאי דורש: "יואיל נא כבוד שר הבריאות להסביר את ההיגיון בדבר, מדוע בזמן שמתירים התקהלות של 10 אנשים בחלל סגור לשם הנאה, לשם עבודה או לכל דבר אחר שאינו לצורך תפילה אוסרים התקהלות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור לצורך תפילה".

"לאור האמור לעיל, ולאור העוול זועק לשמיים", מסיים חבר הכנסת אזולאי את פנייתו, "אני קורא לכבוד השר להתיר במיידי תפילות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור ויפה שעה אחת קודם".

יולי אדלשטיין קורונה ינון אזולאי בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד