י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בובות מטריושקה

אלכס קושניר דורש התנצלות וסנקציות נגד רביב דרוקר

התחקיר שפורסם בתכנית המקור ב'חדשות 13' על ידי רביב דרוקר עורר את חמתו של חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו. במכתב ששלח היום לחדשות 13 לשר התקשורת ולרשות השניה כתב קושניר "הנני דורש לנקוט בהליכים משמעתיים נגד יוצרי התוכנית ובראשם מר דרוקר"

אלכס קושניר דורש התנצלות וסנקציות נגד רביב דרוקר
אלכס קושניר/רביב דרוקר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/צילומסך דמוקרט TV

לאחר שבמערכות הבחירות האחרונות היה ראש החץ בקמפיין ההסתה האנטי חרדי, כשזה נוגע למצביעיו שיש מי שמפקפק באזרחותם - ח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' מזדעק ומרעיש עולמות.

במכתב ששיגר היום (שלישי) למנכ"ל ערוץ 13, לרשות השניה ולשר התקשורת, כתב ח"כ קושניר: "הערוץ והכתב בחרו להציג את העולים בתור דמויות של בובות 'מטריושקה' בעלות שיניים של ערפדים, המכוונת את הצופה להבניית סטיגמה גזענית וחד משמעית על ציבור העולים כציבור מיושן, 'סובייטי', שבא במטרה 'למוצץ דם' לציבור הישראלי הכללי".

רביב דרוקר חשף את השיטה; עודד פורר נטש בזעם

הזעם של קושניר התעורר לאחר פרסום תחקיר ארוך ומיוחד על פעילות מפלגת ישראל ביתנו במסגרת פעילות 'נתיב' האמונים על העלאת עולים מרוסיה, כאשר העולים אינם מזדקקים להישאר לגור כאן בארץ אפילו יום אחד, וחוזרים לרוסיה עם אזרחות ישראל על שלל הטבותיה, וכפי שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים'.

עוד הוסיף קושניר "אנימציה המציגה קשיש עם החכה היורדת אל הביוב, לבוש בלויים וסביבו חגים זבובים המתארים, כביכול, ריח צחנה שעולה ממנו. אנימציה מסוג זה מעוררת קונוטציה בעלת גוון גזעני חריף ומזכירה את כינוי הגנאי 'רוסי מסריח', מוקצה בלתי ראוי להימצא במדינת ישראל".

מדובר "בשימוש מקומם ומכליל באופן גס בכינוי "רוסים" כאשר המנחה מתייחס אל העולים דוברי השפה הרוסית. כמדומני, לא הוזכרו ולו פעם אחת המילים "יהודים יוצאי ברה"מ לשעבר", "ישראלים דוברי רוסית", "יהודים", "אזרחי ישראל" וכל תיאור אחר אשר היה נכון להשתמש בו כלפי ציבור העולים" קבל קושניר.

"אין לי ספק שאין בכוונתו של הערוץ להוביל או להלהיט שיח גזעני בחברה הישראלית. לכן, הנני דורש מהנהלת הערוץ להביע התנצלות פומבית בפני ציבור העולים דוברי הרוסית על הצורה בה הוגש התחקיר. בנוסף לכך, הנני דורש לנקוט בהליכים משמעתיים נגד יוצרי התוכנית ובראשם מר דרוקר, בגין הלהטת השיח הגזעני כנגד ציבור עולים דוברי הרוסית בישראל" כתב קושניר לסיום.

רביב דרוקר המקור תחקיר ישראל ביתנו אלכס קושניר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד