י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לרגל יום ההילולא

מרן: ''את שקדנותו של הגר''מ לוי לא היה אפשר לתאר'' • צפו

בתיעוד לפני עשרים ואחת שנה בעצרת השבעה להרב משה לוי זצ"ל, נראה מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל כשהוא משבח את המנוח בדברים יוצאי דופן על גודל מעלת ענוותנותו ושקידתו • עוד מדברי מרן, מהו דרך תלמיד חכם? היאך צריך להתנהג עם הקטן ממנו?

מרן: ''את שקדנותו של הגר''מ לוי לא היה אפשר לתאר'' • צפו
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל / הגר"מ לוי זצ"ל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום חל יום פטירתו של הגאון הרב משה לוי זצוק"ל , בתיעוד מעצרת השבעה לפני עשרים ואחת שנה, יא' מר חשוון תשס"א, נראה הרשל"צ מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל כאשר הוא משבח ומהלל את דרכו של הרב משה לוי ומספר עליו כמה סיפורים.

מרן בדברי הספד על הרב משה לוי זצ"ל. קרדיט: ישיבת כסא רחמים.

מדברי מרן זצוק"ל: ''הנפש אשר עשו בחרן''  אברהם אבינו היה עובד קשה, אבל תמיד דאג לאנשים, אברהם היה מגייר את האנשים ושרה הייתה מגיירת את האנשים. אברהם כל דרכו הייתה לזכות את הרבים ולא להסתפק במה שיש לו, וכך אנחנו צריכים ללמוד, תפסיקו לשבת בחיבוק ידיים.

זה היה המנוח, אומר מרן הרב עובדיה יוסף זצוק''ל כל רגע שלו היה יקר מפז, את השקידה שלו, לא היה אפשר לתאר ואע''פ כן לא היה נח לרגע, מכתת רגליו מעיר לעיר וממקום למקום, אע''פ שחס על זמנו אבל על זיכוי הרבים לא היה חס. 

ממשיך מרן זצוק''ל וממרר, בלי ספק רבים השיב מעוון, הייתה לו אהבת ישראל, ועל כל זאת מדגיש מרן זצוק''ל, העיקר אצלו הייתה הענווה שפל ברך כמו שנאמר בגמ' בסנהדרין, איזהו בן העולם הבא זה ענוותן ושפל ברך, ולא מחזיק טיבותא לנפשיה כך צריך להיות כל אדם.

לא מספיק רק להיות למדן ותלמיד חכם אלא גם ענוותן ומשפיל עצמו בפני גדולים, וזה היה הגאון הרב משה לוי. אומר מרן זצוק''ל ומוסיף לספר, כשהיה בא אלי איזה ענווה הייתה לו, איזה ענווה היה מדבר אלי, איזה אמת הייתה לו, והקב''ה אוהב את הענווים.

מוסיף מרן הרב עובדיה יוסף זצוק''ל, בדברים נלהבים על ענוותנותו של הרב משה לוי זצוק''ל ומספר: ישנם אנשים שלא השכילו לדעת מי הוא היה, כששמעו אותו בשיעורים שלו, צעקו עליו והפסיקו אותו באמצע, ואמרו מאיפה אתה יודע מה אתה אומר, והתפלספו עליו.

מה עשה הרב משה התנהג איתם בענווה ובאורך רוח, התנהג בענווה לא רק עם הקב''ה שזה לא חכמה אלא גם עם האנשים, היה עושה כבוד לכל אחד.

מוסיף עוד ומספר פעם שאלו אותו תלמידיו למה כבודו עושה לכל אחד כבוד כאילו הוא רבן של כל בני הגולה, מה ענה הרב משה לתלמידיו בואו נעשה חשבון הרי כל אדם עשה הרבה מצוות בעולם קם בבוקר התפלל שלש תפילות כל יום תעשו חשבון יש לו מלא מצוות איך אפשר שלא לכבד אותו.

שאלו אותו ניחא אדם מבוגר וגדול יש לו הרבה שנים, עשה הרבה מצוות, אבל אדם קטן בשנים מה נשאר לו? לא עשה הרבה מצוות למה לכבד אותו כל כך, ענה להם הרב אני כבר עשר שנים יותר ממנו, מי יודע כמה עבירות עשיתי יותר ממנו, הוא יותר חשוב איך אפשר שלא לכבד אותו.

מסיים מרן בדברי תוכחה על האנשים שחושבים להיפך, מי שקטן מהם בשנים לא שווה כלום מי שקטן ממני בחכמה לא שווה כלום, ולא כך צריך להיות.

 

 

מרן הרב עובדיה יוסף הרב משה לוי הספד שבעה תיעוד תיעוד היסטורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד