ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המרוץ לחיסון

הניסוי בתרופה הופסק. הסיבה: חוסר יעילות

חברת התרופות 'אלי לילי' שמפתחת תרופה לקורונה בשת"פ עם ממשלת ארה"ב ומתבססת על נוגדנים לנגיף, הודיעה על הפסקת הניסוי בשל יעילות נמוכה אצל חולים קשים

הניסוי בתרופה הופסק. הסיבה: חוסר יעילות
מזרק צילום: pixabay

הניסויים בפיתוח החיסונים נמשכים, אך ניסוי בפיתוח תרופה הופסק בשל חוסר יעילות בקרב חולים קשים. עם זאת יתכן שהניסויים יימשכו בקרב חולים בשלב המוקדם של המחלה, אז קיים סיכוי גדול יותר שיעילות התרופה תוכח.

חברת 'אלי לילי' הודיעה כי ניסוי שערכה בשיתוף פעולה עם ממשלת ארה"ב בטיפול בתרופה המבוססת על נוגדנים בחולים מאושפזים בבתי החולים, לא השיגה את יעדי היעילות שלה. לפני כמה שבועות הופסק הניסוי בתרופה בשל חשד לתופעות לוואי שנגרמו לכמה מהחולים, אך אחרי שהתברר כי אין קשר בין התופעות לתרופה הניסיונית נמשכו הניסויים שכעת הופסקו.

אולם בימים האחרונים הצטברו העדויות כי המוצר אינו יעיל במטופלים מאושפזים הנמצאים בשלב מתקדם של המחלה הנגרמת מנגיף הקורונה. התרופה שניתנה במסגרת הניסוי לחולים מאושפזים לא הצליחה להוכיח יעילות ביחס לקבוצת הביקורת שלא קיבל את התרופה. אחוזי ההחלמה בקרב שתי הקבוצות היו זהים.

עם זאת, החברה מסרה כי יתכן שיעילות התרופה תוכח במסגרת ניסוי על חולים קלים שטרם נזקקו לאשפוז. המומחים סבורים כי המחלה הנגרמת מקורונה הינה דו-שלבית. בשלב הראשון לאחר ההידבקות המערכת החיסונית מנסה להתמודד מול הנגיף ולהדוף אותו. בשלב הזה יתכן כי התרופה המחזקת את המערכת החיסונית תצליח להוכיח יעילות, שכן היא מחדירה לגוף נוגדנים.

בשלב הבא, במידה והמערכת החיסונית לא הצליחה לגבור על הנגיף, הוא גורם למחלה חמורה ופוגע בריאות ועוד. בשלב הזה הנוגדנים לא הצליחו לסייע לגוף לגבור על המחלה, בשונה מתרופות המתבססות על סטרואידים כמו התרופה האנטי ויראלית רמדסיביר שמיועדת לחולים בשלב השני של המחלה.

תרופה חולי קורונה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד