י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הנורמליזציה חוללה טלטלה"

עמית סגל חושף סקר: הערבים יצביעו למפלגות ציוניות - גם לליכוד

לאור אכזבתם של המצביעים הערבים מהצבעת הנגד של חברי הרשימה המשותפת על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, חוזה סקר מיוחד שכמעט 100 אלף מצביעים ערבים יישארו בבית, וגם בקרב אלו שיבואו רבים יעברו לרשימות ציוניות בראשן, הפתעה: "הליכוד"

עמית סגל חושף סקר: הערבים יצביעו למפלגות ציוניות - גם לליכוד
חברי הרשימה המשותפת אצל הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הרשימה המשותפת הייתה המרוויחה הכמעט יחידה משלושת סבבי הבחירות האחרונים, כעת היא עלולה להיות המפסידה הגדולה מהסיבוב הרביעי".

כך פותח העיתונאי עמית סגל בסקירה על המצב הפוליטי בחברה הערבית.

לאחר שליברמן דחף ודרבן את ההקמה של הרשימה המשותפת עם הגדלת אחוז החסימה, והחשש הגדול שאף אחת מהסיעות הערביות לא תעבור את החסימה גרמה לכך כי התאחדו להם כל הערבים לרשימה משותפת אחת. בה חברים הערבים החילונים המתונים והקיצוניים. כעת נראה כי הגוש מתפורר.

בטורו ב'ידיעות אחרונות' מסביר סגל כי הסכם הנורמליזציה עם העולם הערבי גורם לטלטלה אדירה בעולם הפוליטי הערבי "חברים ערבים טוענים בפניי כבר שבועות שהיהודים אינם מסוגלים להבין את הטלטלה שחוללה הנורמליזציה בפוליטיקה של המגזר", כותב סגל, ומוסיף "הם הפנימו שאין סיכוי להקמת מדינה פלסטינית בהסכם".

עוד מצטט סגל סקר מיוחד שערך יוסף מקלדה "המצביעים ברובם נלהבים מההזדמנויות הכלכליות שיביא ההסכם, אבל רשימתם הצביעה בכנסת נגד, גורם כמעט יחיד בעולם נגד ההסכם למעט איראן ואבו מאזן, התוצאות ניכרות היטב בסקרים של מקלדה: הוא חוזה שכמעט 100 אלף מצביעים ערבים יישארו בבית, וגם בקרב אלו שיבואו רבים יעברו לרשימות ציוניות בראשן, הפתעה: הליכוד".

עוד הוסיף סגל והסביר "זו הסיבה לטקסטים המדהימים הנשמעים בימים אלה מפי יו"ר רע"מ מנסור עבאס בזכות שיתוף פעולה עם נתניהו. בל"ד הלאומנית אומרת: כל הציונים משמאל ומימין אותו דבר, ולכן אין טעם לשתף פעולה עם איש מהם. רע"מ האיסלאמית אומרת: הם אכן אותו דבר, לכן מי שיתן יותר, אני איתו. בתווך ניצבים עודה וטיבי, נבוכים.

הרשימה המשותפת עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד