י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ראוי לבקש סליחה"

גפני תוקף: בתי הכנסת אינם רק של הציבור החרדי

לאחר שאושרה פתיחת ביתי הכנסת החל ממחר (ראשון) תחת הגבלות כבדות ובליווי התראת קנסות, תוקף הערב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. "בתי הכנסת אינם רק של הציבור החרדי, וההתקפות נגדם יימשכו על ידי אלו שזה המקצוע שלהם כשהעובדות לא ישנו דבר"

גפני תוקף: בתי הכנסת אינם רק של הציבור החרדי
משה גפני במסיבת עיתונאים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שאושרו התפילות בבתי הכנסת, והוגבלו לעשרה מתפללים, בליווי התראה על קנס על כל חריגה, יצא הערב (מוצאי שבת) יושב ראש וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני בהודעה תקיפה וזועמת. "לאחר ההתקפות נגד הציבור החרדי שהיה ראוי לבקש ממנו סליחה, כאשר במאמץ משותף הערים החרדיות הפכו להיות ירוקות, כעת החלה ההתקפה נגד ההחלטה שבבתי הכנסת יכולים להתפלל 10 אנשים כמו שניתן בכל ההתקהלויות האחרות".

"בתי הכנסת אינם רק של הציבור החרדי, וההתקפות נגדם יימשכו על ידי אלו שזה המקצוע שלהם כשהעובדות לא ישנו דבר" הוסיף גפני בזעם.

כזכור בהמשך להחלטת קבינט הקורונה מיום חמישי, אישרו חברי הקבינט לפני כניסת השבת במשאל טלפוני הקלות נוספות בהגבלות הקורונה, וכפי שדווחו מוקדם יותר הערב כאן ב'בחדרי חרדים'.

ההקלות כללו: אימוני ספורט, שיעורי נהיגה, מסגרות רווחה, אתרי מורשת, צימרים ועוד.

ולמרות ההקלות שאושרו במגוון רחב מאוד של תחומים, תקנות התפילה שעברו לא מאפשרות תפילות סדירות בבתי הכנסת, שכן על פי ההקלות החדשות אושרה פתיחת בתי הכנסת עד עשרה מתפללים בלבד, דבר המקשה מאוד על קיום התפילה.

על פי ההקלות שאושרו, החל ממחר (ראשון) בבוקר תתאפשר תפילה עד 10 אנשים במבנה ו – 20 אנשים בשטח פתוח, יודגש: תפילות בלבד. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר מהווה עבירה פלילית (שהקנס בגינה -500 ש"ח לכל אחד מהנוכחים). אירועים מסוג חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס – יתאפשר קיומם עם עד 10 אנשים במבנה או 20 בחוץ, ולכל היותר עד 20 אנשים.

משה גפני קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד