כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פוליטיזציה לחיסון הישראלי

נתניהו: "נקים מפעל לייצור חיסונים" גנץ: "ראוי שנעביר תקציב"

"הוריתי להקים מפעל ייצור חיסונים קבוע בישראל" אמר רה"מ בנימין נתניהו במהלך ביקור בבית החולים שיבא תל השומר, בו החל הניסוי הקליני בחיסון לקורונה שפיתח המכון למחקר ביולוגי. במעמד נכח גם שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, שעקץ את נתניהו ודיבר בחשיבות העברת התקציב גם לשנת 2021

נתניהו: "נקים מפעל לייצור חיסונים" גנץ: "ראוי שנעביר תקציב"
נתניהו בשיבא צילום: חיים צח-לע"מ

כפי שדיווחנו מוקדם יותר הבוקר (ראשון), היום החל רשמית הניסוי, כאשר שגב הראל, מקיבוץ שדה נחמיה. וענר אוטולנגי, מקיבוץ טללים שבדרום, הם שני המתנדבים הראשונים להיות הנסיינים של החיסון החדש שפותח על ידי המכון הביולוגי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר עם פמליה נרחבת לבית החולים שיבא בו נערך מעמד מיוחד לציון השקת הניסוי של החיסון הישראלי, בהשתתפות ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ושר הבריאות יולי אדלשטיין, וכן מנהלי בית החולים שיבא והמכון הביולוגי.

בטקס המיוחד אמר נתניהו "באתי לכאן עם שר הביטחון, שר הבריאות, סגן שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות ונוספים. אני מבקש קודם כל להודות לכם. באותה עת ביקשתי מהמכון הביולוגי להניע קדימה את האפשרות לחיסון ישראלי, כדי לחסן את ישראל מבעיית הקורונה. מאז עברנו את הגל הראשון, היינו מהמדינות הראשונות להצהיר על סגר ויצאנו מזה טוב. עכשיו כשחווינו את הגל השני, היינו כמעט המדינה הראשונה שהפעילה סגר. תוך כדי שאנחנו יוצאים, מדינות אירופה נכנסות לסגר קשה מאוד".

נתניהו והנסיין הראשון\\צילום: חיים צח-לע"מ

עוד הוסיף נתניהו ובישר כי הורה לקדם הקמת מפעל לייצור חיסונים כאן בישראל, "היציאה האמיתית מהמשבר היא בפיתוח החיסונים. יש לנו יום חשוב מאוד, יום שנותן לנו זריקת עידוד. במקביל עובדים חברות הפארמה ומשרד הבריאות כדי להביא חיסונים" הדגיש נתניהו.

ראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס אף הוא לחשיבות החיסון הישראלי, ואמר "אני חושב שהיום הזה מביע מידה מסוימת של אופטימיות זהירה. לפני כחצי שעה קיבל שגב הראל את החיסון, ובאותה שעה ניתן החיסון גם בהדסה, ואנחנו רוצים לאחל קודם כל לכל המתחסנים בהצלחה.

"למה אופטימיות ולמה זהירה?" הסביר גנץ "אופטימיות כי בסופו של דבר אנשי הסיירת של מדינת ישראל במכון הביולוגי עבדו על החיסונים. אני חושב שבכלל בתי החולים והמערכים הרפואיים נעשית עבודה מצוינת. זהירה כי התהליך עדיין ארוך, ייקח זמן לעבד את הנתונים, להבין את המשמעויות. צריך להיאזר בסבלנות הנדרשת".

עוד הוסיף גנץ "כמו שאמר רה"מ, יש חשיבות גדולה לשיתוף הפעולה של הציבור כך שנוכל להתמודד עם הסיטואציה ולהוריד את היקף התחלואה ככל שניתן - וכך גם לגבי פתיחת המשק. נמשיך להתפרס בשטח כדי לסייע. נפעיל את מינהל הרכש כדי לסייע בהיבטים התקציביים. כולי תקווה שנצליח להקים פס ייצור ישראלי".

גנץ הוסיף וציטט את הנסיין הראשון "המילים האחרונות של שגב לפני שקיבל את החיסון היו: תעזרו לנו, אני החלפתי שלוש עבודות בחודשים האחרונים. תוציאו לדרך תוכנית כלכלית. ראש הממשלה, אנו לא יכולים להסתפק בלשמור על הביטחון והבריאות, ולכן ראוי שנעביר את תקציב 2021 - ויפה שעה אחת קודם. יש עומס כלכלי לא מוצדק על אזרחי ישראל. מקווה שנמצא את הדרך לדאוג לכלכלה ביחד כדי לשמור על החברה היקרה שלנו, שמתפרקת לנו בידיים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה בטקס לפרופסור שמואל שפירא מנהל המכון הביולוגי ואמר "פרופ' שפירא, הבטחתם לנו שתהיה התקדמות ואכן רואים את ההתקדמות. תודה לאזרחים הטובים. שגב היה הראשון להתחסן ותודה על הנכונות לעזור לעם ישראל להגיע לחיסון. מילת תודה נוספת מגיעה לעובדים המסורים של האגפים הרלוונטיים במשרד הבריאות, שעושים לילות כימים כדי לאפשר את הניסוי הזה. הם לא תמיד זוכים להרבה מחמאות, אבל עושים עבודתם נאמנה ובזכותם אנו נמצאים כאן הבוקר". 

נתניהו והנסיין הראשון\\צילום: חיים צח-לע"מ

עוד הוסיף שר הבריאות "מאז כניסתי לתפקיד הופכים כל אבן כדי להגיע להתקדמות בתחום החיסונים, גם חברות זרות וגם במכון הביולוגי. מאוד מקווה שכבר בזמן הקרוב נשמע על פריצת דרך שישראל תהיה באמת מהראשונות בתור. אם ישראל תצליח בניסוי הנוכחי, היא גם תביא בשורה למדינות רבות על כל המשתמע מכך".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, הפרופסור יצחק קרייס, אמר במעמד השקת הניסוי בחיסון הישראלי הראשון "זה יום חשוב, יום חג. ראש הממשלה, מודה לך על האמון. היית פה בפברואר כשקיבלנו את החולה הראשון, ואתה מבין שהתפקיד שלנו הוא לתת אורך נשימה, להושיט יד בפיתוח אמצעים, בחיסונים, בחדשנות. אנו עושים את זה ונמשיך לעשות את זה. לא היה לנו ספק שקבוצת האנשים המיוחדת הזאת שנמצאת בחזית המחקר העולמי תצליח להעמיד למדינת ישראל פתרון אפשרי לקורונה. מודה גם למכון הביולוגי, שעימו אנחנו נשתף פעולה".

בית חולים שיבא ביבי נתניהו בני גנץ יולי אדלשטיין חיסון לקורונה תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד