י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד מקומם

במהלך מחאה: שוטר תועד מכה באגרופן מפגין חרדי

תיעוד מקומם: שוטר יס"מ תועד מכה מפגין חרדי במהלך מחאה שהתקיימה בשבוע שעבר בהר ציון, בטענה לחילולי קברים המתבצעים במקום | בתיעוד, נראה השוטר מכה בפניו של המפגין באגרופן | המשטרה: "תיעוד חלקי המנותק מהקשרו"

במהלך מחאה: שוטר תועד מכה באגרופן מפגין חרדי
השוטר מכה בפניו של המפגין החרדי צילום: ארגון בצדק

במהלך מחאה שקיימו קבוצת חרדים קיצוניים בשבוע שעבר בהר ציון בירושלים, ברקע טענות לחילול קברים במקום, תועד שוטר יס"מ כשהוא מכה בעוצמה מפגין חרדי. 

בתיעוד שמתפרסם היום (ראשון) על ידי ארגון בצדק - האגודה לזכויות המפגין, נראה השוטר מכה בעוצמה בפניו של המפגין החרדי, באמצעות אגרופן, חרף העובדה שחברו אוחז בו, כך שעל פי התיעוד לא אובחנה הצדקה לאלימות שהפעיל השוטר.

מדובר במחאה אותה מקיימים חרדים קיצוניים במהלך התקופה האחרונה, בעקבות טענות לחילולי קברים בעבודות בנייה המתבצעות במקום.

יואליש קרויס, קמב"ץ העדה החרדית אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי למרות המשא ומתן שהתקיים עם החברה, החלה הבניה במקום תוך חילול הקברים. "אם לא יגיעו להבנות בעניין, המחאה תחריף", הוא אומר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "כוחות משטרה שפעלו לפיזור הפרת סדר של עשרות מתפרעים באזור הר ציון, נתקלו בהתנגדות לאחר שהם סרבו להתפנות ומנעו מהעבודות להימשך באתר העבודה".

עוד טוענים במשטרה כי "למרות אזהרות הכוחות והבקשה להתפזר מהמקום, חלקם נשכבו על הקרקע, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי במקום. כאשר החלו הכוחות בפינויים בכוח, אחז אחד המתפרעים ברגלו של אחד השוטרים בכוונה להפילו והוא נאלץ לשחרר את האחיזה בכדי למנוע את נפילתו".

"צר לנו כי יש מי שבוחר להתבסס על תיעוד חלקי המנותק מהקשרו במקום לגנות את מפרי החוק והסדר", הוסיפו במשטרה.

 

אלימות שוטרים חרדים קיצונים הפגנה חילולי קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד