י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקפאה עמוקה

האם ישראל ערוכה לקבל את החיסונים מהחברות המובילות?

החיסון של לפחות שתיים מהחברות המובילות במירוץ דורש אחסון בטמפרטורה נמוכה במיוחד, של מינוס 80 מעלות צלזיוס. ספק אם ישראל ערוכה לקבל אותו

האם ישראל ערוכה לקבל את החיסונים מהחברות המובילות?
אילוסטרציה צילום: pexels

מדינות העולם נערכות להזמין ולקבל את החיסונים שבפיתוח חברות התרופות המובילות. בינתים אף חיסון עוד לא אושר לשיווק, יחלפו עוד חודשים ארוכים עד שזה יקרה, אבל המדינות מתחילות להיערך לקראת בוא החיסונים, אף אחת לא רוצה להיות מופתעת, לקבל מלאי של חיסונים ולא לדעת היכן לאחסן אותו למשל.

מה הבעיה לאחסן את החיסונים? ובכן, החיסון שמפתחות לפחות שתיים מתוך החברות המובילות במירוץ העולמי לחיסון, פייזר ומודרנה, מצריך אחסון בטמפרטורה נמוכה במיוחד, של מינוס 80 מעלות צלזיוס. רוב החיסונים דורשים תנאי קירור של עד מינוס 4 מעלות, מה שמעלה את השאלה אם ישראל ערוכה עם תאי הקפאה בגודל מתאים לאחסון של מנות החיסון בטמפרטורה המתאימה.

ההערכה היא שנכון לעכשיו אין בישראל אפשרות להקפיא מיליוני מנות חיסון בטמפרטורה נמוכה כל כך, אם כי יתכן שהחיסון יגיע בשלבים והמלאי יתחדש רק כאשר המלאי הראשון יסתיים. אפשרות נוספת היא להשאיר את החיסונים באוניה בנמל שתביא אותם בטמפרטורה המתאימה, עד שהחיסונים כולם יבואו לשימוש.

ניתן להיערך לאחסון מסה גדולה של חיסונים בטמפרטורה המתאימה, אך ההיערכות דורשת עלויות גבוהות ולוגיסטיקה מורכבת, וכל עוד שהחיסונים לא אושרו לשימוש קשה להורות על הוצאה גדולה כל כך עבור מוצר שספק אם יבשיל ויאושר.

חיסון לקורונה חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד