י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר אמיתי

"יש פה זעקה אמיתית של המשפחות והנציגים החרדים מתעלמים"

שמוליק קיסטר, נציג פורום בעלי האלומות, מספר על מצוקת החתונות במגזר החרדי, ואומר כי "מתווה הוא צורך השעה. לא בטוח שיהיה כלכלי לנו לפתוח, אבל צריך להסדיר איכשהו את העניין" • "חתונות מתקיימות כל ערב בציבור החרדי, חייבים שזה יהיה לפחות תחת פיקוח"

"יש פה זעקה אמיתית של המשפחות והנציגים החרדים מתעלמים"
חתונה בשטח פתוח צילום: שוקי לרר

משבר הקורונה שהוביל לסגירת אולמות השמחה, מוביל למצוקה קשה בציבור החרדי ששמחות משפחתיות הן דבר שבשגרה. החתונות נערכות במקומות אלטרנטיביים, כשלא תמיד נשמרות במקום הנחיות הבריאות.

בחדרי חרדים דיווח בהרחבה על החתונות המחתרתיות שנערכות בתקופה זו ברחבי המגזר החרדי.

שמוליק קיסטר, נציג פורום בעלי האולמות, העניק הבוקר ראיון ל'כאן מורשת' והציג את תמונת המצב הקשה בשטח.

"בכל ערב מתקיימים עשרות אירועים וחתונות במגזר החרדי, בואו לא נעבוד על עצמנו. לאף אחד אין מושג מה קורה שם ואין דרך לפקח על זה", הוא אמר. לדבריו, "יש מקומות גדולים שפותחים ואפילו מפרסמים את זה".

שורש המצוקה נעוץ בכך שבציבור החרדי לא בא בחשבון לדחות חתונות, זאת בניגוד לציבור החילוני. חתונות יתקיימו במגזר החרדי. בממשלה מסתכלים על זה כמו שופינג או מסיבה, "מקסימום תדחו אותה". אצלנו זה לא ככה. בחתונה חרדית צריך מינימום 80 איש למשפחה הגרעינית, עוד לפני דודים דודות. ככה שאין ברירה אלא לגבש מתווה שיאפשר לקיים חתונות".

"צריך להבין", הוא מחדד, "בנושא של האולמות יש זעקה אמיתית של המשפחות. אנחנו לא מדמיינים שיתנו מתווה ל400 אורחים ולא ל300 או 200. אנחנו מדברים על המינימיום, כמה עשרות...לא בטוח שאפתח את האולם שלי בשביל זה, אבל זו מצוקה של המשפחות".

ומה בנוגע לעצם סכנת ההדבקה שנחשבת לדרמטית במיוחד באירועים כאלה? "מסכים שזו סכנה. הייתי בדעת מיעוט בקרב בעלי האולמות בקיץ כשביקשתי לא לפתוח כי יסגרו אותנו ממילא עוד חודש. אבל עכשיו חתונות מתקיימות. עובדה. אני מקבל כל יום טלפונים של אנשים שבוכים "יש לי חתונה עוד יומיים תן לי לעשות אצלך אירוע של ארבעים איש", אני כמובן לא עושה את זה, אבל האנשים האלה מתחתנים בסופו של דבר מתחת לראדר".

"ואם זה המצב, אז אדרבה תדאגו שיעשו את זה תחת פיקוח. כרגע שוררת הפקרות בשטח. אירועים במחתרת. פוטנציאל לשרשראות הדבקה גדולות ומה לא. פיקוח יאפשר להסדיר את הנושא במינימום נזק" הוא מוסיף.

אתם נעזרים בנציגים החרדים? "לצערי לא. אני באמת שואל את עצמי איפה החכים החרדים, הרי מדובר בנושא בוער ביותר. דרעי הציף את זה בקבינט ולא ספרו אותו – ושם זה נעצר".

זו בעיה חרדית בוערת! הציבור החילוני דוחה חתונות. חרדים לא. תתנו את המינימום. לא יכול להיות שחתן וכלה הולכים לחתונה כשהם מלאי חשש וחרדות ששוטר יפוצץ להם את האירוע".

אולמות שמחה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד