י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האירוע נבדק

בעקבות תקלה: מסוק הרמטכ"ל ביצע נחיתת חירום

בעקבות חשש מתקלה טכנית, מסוק הרמטכ"ל אביב כוכבי נאלץ היום לבצע נחיתת חירום בבסיס צבאי במרכז הארץ | בצה"ל בודקים את האירוע | לפני כשלושה חודשים התרחש אירוע דומה אז כבה אחד ממנועיו של מסוק הרמטכ"ל שהיה בדרכו ממשכן הכנסת 

בעקבות תקלה: מסוק הרמטכ"ל ביצע נחיתת חירום
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

מסוק הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי נאלץ היום (ראשון) לבצע נחיתת חירום בבסיס צבאי במרכז הארץ, לאחר שאחת מנורות האזהרה נדלקו מחשש לתקלה.

המסוק מסוג 'ינשוף' נחת בשלום ולא דווח על נזק או חלילה על נפגעים במהלך האירוע. הרמטכ"ל עצמו נאלץ להמשיך ליעדו ברכבו. בצה"ל בודקים כעת מה גרם לנורה להידלק ואם אכן הרמטכ"ל כוכבי היה בסכנה כתוצאה ממצב החירום.

יצוין, כי אין מדובר בפעם הראשונה בו כוכבי נאלץ לנחות נחיתת חירום בזמן טיסה במסוק. רק לפני כשלושה חודשים נחשף ב'חדשות 12' כי תקלה חמורה שאירעה במסוק הרמטכ"ל במהלך טיסה שגרתית, הובילו לכך ששני מנועיו כבו כשהיה באוויר.

על פי הדיווח אז, טעות של הטייסים כמעט גרמה לאסון כאשר תקלה חמורה התגלתה באחד משני מנועיו של מסוק הרמטכ"ל במהלך טיסה שגרתית ממשכן הכנסת לאחד מבסיסי צה"ל.

אחד מהמנועים הפסיק לפעול אך הטייסים טעו ולא פעלו על פי הנוהלים וכיבו את המנוע היחיד שעבד. מסוק הינשוף החל לשקוע עד לגובה נמוך של מאה רגל – 30 מטרים מהקרקע. הטייסים הבינו שטעו והפעילו את המנוע ובכך הביאו לייצובו.

אלא שאז על פי שיקול דעתם שלהם החליטו הטייסים להמשיך עם מנוע אחד בטיסה עד לבסיס תל נוף – מרחק של כעשר דקות אווירית ממשכן הכנסת. כעת מתקיים בחיל האוויר תחקיר של האירוע לבחינת כלל ההחלטות שהתקבלו במהלכו.

דובר צה"ל הגיב לתקרית שהובילה אז לנחיתתו של המסוק: "הפעולות המידיות של הצוות אפשרו את תפעול התקלה בבטחה ובשום שלב לא היתה סכנה לנוסעים. האירוע מתוחקר".

מסוק מסוקי צהל הרמטכל אביב כוכבי נחיתת חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד